Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

W pierwszym półroczu liczba przecen spadła o niemal 15 proc. i dotyczy wszystkich typów sklepów, od spożywczych po budowlane. Sieci wydały w tym czasie o 8 proc. mniej gazetek z promocjami.

Aktualizacja: 01.08.2023 06:56 Publikacja: 01.08.2023 03:00

Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

Foto: Adobe Stock

Promocje to teraz hasło najsilniej przyciągające do sklepów. Jednak od miesięcy wiadomo było, że sieci handlowe w takim natężeniu nie są w stanie ich organizować bez końca. Potwierdzają to wyniki badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland na zlecenie „Rzeczpospolitej”.

Liczba promocji w pierwszym półroczu spadła we wszystkich typach sklepów, nawet w dyskontach było ich o ok. 10 proc. mniej. Ponad 20- proc. spadki widać wśród sprzedawców elektroniki, a nawet 30-proc. w hurtowniach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne