Reklama

Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

W pierwszym półroczu liczba przecen spadła o niemal 15 proc. i dotyczy wszystkich typów sklepów, od spożywczych po budowlane. Sieci wydały w tym czasie o 8 proc. mniej gazetek z promocjami.

Aktualizacja: 01.08.2023 06:56 Publikacja: 01.08.2023 03:00

Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

Foto: Adobe Stock

Promocje to teraz hasło najsilniej przyciągające do sklepów. Jednak od miesięcy wiadomo było, że sieci handlowe w takim natężeniu nie są w stanie ich organizować bez końca. Potwierdzają to wyniki badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland na zlecenie „Rzeczpospolitej”.

Liczba promocji w pierwszym półroczu spadła we wszystkich typach sklepów, nawet w dyskontach było ich o ok. 10 proc. mniej. Ponad 20- proc. spadki widać wśród sprzedawców elektroniki, a nawet 30-proc. w hurtowniach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama