Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

W pierwszym półroczu liczba przecen spadła o niemal 15 proc. i dotyczy wszystkich typów sklepów, od spożywczych po budowlane. Sieci wydały w tym czasie o 8 proc. mniej gazetek z promocjami.

Aktualizacja: 01.08.2023 06:56 Publikacja: 01.08.2023 03:00

Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej

Foto: Adobe Stock

Promocje to teraz hasło najsilniej przyciągające do sklepów. Jednak od miesięcy wiadomo było, że sieci handlowe w takim natężeniu nie są w stanie ich organizować bez końca. Potwierdzają to wyniki badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland na zlecenie „Rzeczpospolitej”.

Liczba promocji w pierwszym półroczu spadła we wszystkich typach sklepów, nawet w dyskontach było ich o ok. 10 proc. mniej. Ponad 20- proc. spadki widać wśród sprzedawców elektroniki, a nawet 30-proc. w hurtowniach.

Pozostało 92% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Biedronka trzęsie giełdą. Na akcjach Dino leje się krew
Handel
Zaskakujące wyniki Biedronki. Kurs Dino się załamał
Handel
Minister finansów chce walczyć z "małpkami. Zapowiada wspópracę z ministrą zdrowia
Handel
Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Handel
Zaskakujące poparcie młodych dla zakazu handlu alkoholem