Reklama

Adidas ma kłopot z góra niesprzedanych butów Yeezy. Gigantyczne straty

Adidas nie tylko traci znaczący udział w rynku na rzecz swoich konkurentów w Chinach, ale ma także gigantyczny dylemat co zrobić z butami, które powstały w ramach współpracy z kontrowersyjnym raperem Kanye Westem.

Publikacja: 05.05.2023 12:36

Adidas ma kłopot z góra niesprzedanych butów Yeezy. Gigantyczne straty

Foto: Bloomberg

Przedwcześnie zakończona współpraca Adidasa z amerykańskim raperem Kanye Westem nadal mocno ciąży na biznesie producenta artykułów sportowych. W pierwszym kwartale roku firma zanotowała stratę w wysokości 39 mln euro. Rok temu niemiecki koncern osiągnął zysk w wysokości 310 milionów euro.

Czytaj więcej

Adidas pozwany przez inwestorów za współpracę z Kanye Westem

Niesprzedane buty z serii Yeezy to duża strata dla firmy, która spodziewa się, że w 2023 roku odnotuje stratę operacyjną w wysokości ponad 700 milionów euro. Większość z nich wynika właśnie z niesprzedanych zapasów obuwia Yeezy.

Adidas nie poinformował co planuje zrobić z górą Yeezy, rozczarowując analityków, którzy spodziewali się aktualizacji po tym, jak nowy prezes koncernu Björn Gulden zasugerował w marcu, że dochody ze sprzedaży Yeezy mogą zostać przeznaczone na cele charytatywne.

Adidas zerwał współpracę z Kanye Westem, po jego kontrowersyjnych, także antysemickich wypowiedziach.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Adidas znalazł następcę Kanye Westa. Oto Jerry Lorenzo, nowa gwiazda świata mody

Tylko z powodu produktów marki Yeezy, zaprojektowanych przez Westa, Adidasowi brakuje w tym roku 1,2 miliarda euro sprzedaży i zysku operacyjnego w wysokości 500 milionów euro. W pierwszym kwartale koniec Yeezy znalazł odzwierciedlenie w sprzedaży głównie w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż skorygowana o różnice kursowe spadła o 20 procent.

Teraz Adidas ma dylemat: jeśli sprzeda pożądane przez fanów buty Yeezy, West będzie miał prawo do wysokich prowizji – i ucierpi na tym wizerunek Adidasa. Jeśli wyrzuci miliony par butów, istnieje ryzyko dużych strat. Mimo, iż Gulden już wspominał o przekazaniu dochodów z ich sprzedaży organizacjom żydowskim, to Adidas wciąż zastanawia się, jak poradzić sobie z tym problemem. „Wyzwanie polega na tym, że ponieważ buty są już na rynku i ludzie je noszą, musimy upewnić się, że antysemickie przesłanie ich twórcy nie będzie się rozprzestrzeniać” – powiedziała Holly Huffnagle z American Jewish Committee, który miałby być jednym z beneficjentów ewentualnej sprzedaży butów.

Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama