Reklama

Adidas chciał przeszkodzić Black Lives Matter w rejestracji znaku towarowego

Niemiecki koncern produkujący odzież sportową najpierw złożył sprzeciw wobec znaku BLM, teraz twierdzi, że go wycofuje.

Publikacja: 29.03.2023 15:03

Adidas chciał przeszkodzić Black Lives Matter w rejestracji znaku towarowego

Foto: Bloomberg

Fundacja Black Lives Matter Global Network, będąca najważniejszą częścią antyrasistowskiego ruchu BLM złożyła w 2020 r. wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego złożonego z wzoru zawierającego trzy paski (zazwyczaj prezentowane pionowo lub poziomo). Adidas początkowo uznał, że projekt Black Lives Matter Global Network Foundation będzie mógł być mylony ze słynnym znakiem towarowym niemieckiej spółki i złożył 27 marca sprzeciw do U.S. Trademark Office.

Jednak ostatecznie 29 marca Adidas zdecydował się wycofać swój sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego przez BLM.

- Adidas wycofa swój sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego Black Lives Matter Global Network Foundation tak szybko, jak to możliwe – przekazał rzecznik firmy serwisowi BBC. Niemiecki koncern odmówił przy tym dalszych komentarzy w tej sprawie, ale Reutersowi udało się dotrzeć do źródeł wewnątrz, które przekazały, że Adidas obawiał się, że jego sprzeciw wobec rejestracji znaku antyrasistowskiej fundacji zostanie odebrany jako krytyka BLM i jego antyrasistowskich działań.

Najwyraźniej lęk przed oskarżeniem o rasizm jest, w przypadku firmy, której założyciele w czasach III Rzeszy wspierali nazistowski rząd, mocniejszy niż lęk przed myleniem znaku BLM z jej charakterystycznymi (i w niektórych kręgach kultowymi) trzema paskami. Koncern, składając sprzeciw, argumentował właśnie, ze konsumenci „mogą założyć”, że produkty sygnowane przez BLM są produktami sponsorowanymi przez Adidasa.

Czytaj więcej

Adidas rezygnuje z jednej ze swoich marek? Przetrwała tylko 4 lata
Reklama
Reklama

Koncern prawdopodobnie ma też w pamięci przegrany proces z marką Thom Browne, która ostatecznie dostała zgodę na używanie czterech pasków, choć Adidas próbował argumentować, że będzie to zbyt podobne do logo niemieckiego koncernu. Do tego dochodzą problemy finansowe związane z zerwaniem głośnych kontraktów, np. z Ye (dawniej Kayne Westem) i jego marką Yeezy po antysemickich komentarzach rapera. Zakończona została także współpraca z Beyonce Knowles. 

Od 2008 roku Adidas wytoczył ponad 90 pozwów i podpisał ponad 200 ugód związanych ze swoim znakiem towarowym.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama