Reklama

Nastroje konsumentów są blisko historycznego dna

Co prawda święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. Ich nastawienie jest wciąż na fatalnie niskim poziomie. Co drugi spodziewa się wzrostu cen.

Publikacja: 04.01.2023 12:22

Nastroje konsumentów są blisko historycznego dna

Foto: Adobe Stock

Z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich firmy GfK wynika, że wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w grudniu 2022 r. -17,2 i wzrósł o 2,2 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Tym samym średni, roczny wskaźnik barometru wyniósł -16 punktów, co oznacza drugi najniższy wynik w historii badań. Przeciętne gorsze nastroje w Polsce firma GfK odnotowała wyłącznie w 2012 roku – wówczas wskaźnik osiągnął poziom -16,3.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama