Od tego tygodnia klienci sklepu Carrefour w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia mogą kupić produkty chemiczne marki własnej Carrefour do własnych opakowań lub przygotowanych butelek wielokrotnego użytku. Ma to na celu zarówno zmniejszenie odpadów, jak i zaoferowanie tańszych odpowiedników popularnych produktów.

W refillomacie klienci mają do wyboru osiem artykułów z asortymentu chemii domowej: mydło do rąk oraz różne produkty do sprzątania, jak płyny do kuchni, naczyń, szyb, paneli i drewna, mebli, łazienki, a także płyn uniwersalny. Wystarczy wybrać produkt, wytarować butelkę (swoją lub kupioną przy maszynie), przytrzymać przycisk i napełnić butelkę według uznania, następnie nakleić wydruk z wagi i zapłacić za produkt przy kasie.

Jak przekonuje sieć, już sam zakup marki własnej pozwala nam oszczędzić, ponieważ produkty te są z reguły tańsze dzięki oszczędnościom na promocji i marketingu. W dodatku posiadanie własnego opakowania jeszcze bardziej obniża cenę – o około 20 proc. Jak podaje Carrefour, produkty z logo sieci w refillomatach są więc nawet o 50 proc. tańsze od towarów markowych w tradycyjnych opakowaniach.

Czytaj więcej

Polacy nie chcą jednorazówek. Koniec z pakowaniem żywności w plastik?

Zdaniem sieci, refillomaty to szansa, aby w czasach wysokiej inflacji, kiedy zachowania proekologiczne schodzą na drugi plan ustępując miejsca presji cenowej, zachęcać klientów do pozytywnego wpływania na jakość naszej planety.

– Rozwój konceptu refillomatów wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Dzięki możliwości zakupu produktu do własnego opakowania wielokrotnego użytku w wybranej ilości nie tylko przyczyniamy się do zmniejszenia odpadów, lecz także oszczędzamy pieniądze, ponieważ artykuły dostępne w refillomacie są tańsze, niż ich półkowe odpowiedniki – wyjaśnia w komunikacie Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

– Obserwujemy, że Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań w duchu zero waste, więc planujemy konsekwentnie rozwijać projekt stacji reflillujących w naszych sklepach, rozszerzając go o kolejne asortymenty, także spożywcze. W planach mamy już kolejne dwie takie stacje – dodaje.