Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 15:21 Publikacja: 29.11.2022 12:42
Foto: Adobe Stock
Z danych Salesforce Shopping Index wynika, że na świecie liczba osób dokonujących zakupów przez internet spadła o 4 proc. w trzecim kwartale, a wartość zamówień o 5 proc., konsumenci na całym świecie pozostają ostrożni w wydawaniu pieniędzy.
Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie, w trzecim kwartale 2022 roku spadła 9 proc. rok do roku, przy czym wartość zamówień zmniejszyła się o 1 proc. Konsumenci w regionie wydali więcej na modę - w szczególności obuwie ze wzrostem 18 proc, akcesoria z 17 proc., a znacznie mniej chętnie sięgali po artykułu z kategorii Zabawki i Nauka, która spadła aż 22 proc., zaś Dom – o 19 proc. Widoczny jest tutaj wpływ wojny na Ukrainie, która spowodowała wzrost cen energii i przyczyniła się do rekordów inflacji, a także niepewności gospodarczej i jej negatywnego wpływu na zaufanie konsumentów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Amerykański prezydent grozi Japonii cłami dochodzącymi nawet do 35 proc. Analitycy twierdzą, że nie należy tych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas