Świat przestaje kupować w internecie, a u nas sprzedaż wciąż rośnie

W trzecim kwartale globalna sprzedaż online spadła o 2 proc., ale w naszej części Europy wzrosła aż o 6 proc., co jest wielkim zaskoczeniem dla analityków. Najmocniej traci Wielka Brytania.

Publikacja: 29.11.2022 12:42

Świat przestaje kupować w internecie, a u nas sprzedaż wciąż rośnie

Foto: Adobe Stock

Z danych Salesforce Shopping Index wynika, że na świecie liczba osób dokonujących zakupów przez internet spadła o 4 proc. w trzecim kwartale, a wartość zamówień o 5 proc., konsumenci na całym świecie pozostają ostrożni w wydawaniu pieniędzy.

Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie, w trzecim kwartale 2022 roku spadła 9 proc. rok do roku, przy czym wartość zamówień zmniejszyła się o 1 proc. Konsumenci w regionie wydali więcej na modę - w szczególności obuwie ze wzrostem 18 proc, akcesoria z 17 proc., a znacznie mniej chętnie sięgali po artykułu z kategorii Zabawki i Nauka, która spadła aż 22 proc., zaś Dom – o 19 proc. Widoczny jest tutaj wpływ wojny na Ukrainie, która spowodowała wzrost cen energii i przyczyniła się do rekordów inflacji, a także niepewności gospodarczej i jej negatywnego wpływu na zaufanie konsumentów.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Handel
Chiński eksport do USA kwitnie. Firmy ukrywają pochodzenie produktów
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne