Reklama

Świat przestaje kupować w internecie, a u nas sprzedaż wciąż rośnie

W trzecim kwartale globalna sprzedaż online spadła o 2 proc., ale w naszej części Europy wzrosła aż o 6 proc., co jest wielkim zaskoczeniem dla analityków. Najmocniej traci Wielka Brytania.

Publikacja: 29.11.2022 12:42

Świat przestaje kupować w internecie, a u nas sprzedaż wciąż rośnie

Foto: Adobe Stock

Z danych Salesforce Shopping Index wynika, że na świecie liczba osób dokonujących zakupów przez internet spadła o 4 proc. w trzecim kwartale, a wartość zamówień o 5 proc., konsumenci na całym świecie pozostają ostrożni w wydawaniu pieniędzy.

Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie, w trzecim kwartale 2022 roku spadła 9 proc. rok do roku, przy czym wartość zamówień zmniejszyła się o 1 proc. Konsumenci w regionie wydali więcej na modę - w szczególności obuwie ze wzrostem 18 proc, akcesoria z 17 proc., a znacznie mniej chętnie sięgali po artykułu z kategorii Zabawki i Nauka, która spadła aż 22 proc., zaś Dom – o 19 proc. Widoczny jest tutaj wpływ wojny na Ukrainie, która spowodowała wzrost cen energii i przyczyniła się do rekordów inflacji, a także niepewności gospodarczej i jej negatywnego wpływu na zaufanie konsumentów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama