Reklama

Amerykanie unikają luksusu. Brytyjczycy boją się o święta

W ostatnich 2 miesiącach Amerykanie ograniczyli zakupy luksusowych rzeczy, modnej odzieży i akcesoriów — stwierdzili emitenci kart kredytowych. Z kolei połowa Brytyjczyków wyda mniej na święta z powodu większych kosztów utrzymania — podała firma badania rynku Kantar.

Publikacja: 24.10.2022 19:17

Amerykanie unikają luksusu. Brytyjczycy boją się o święta

Foto: Adobe Stock

Citigroup Mastercard i Bank of America opublikowały dane, które wykazują mniejsze wydatki w Stanach na kilka tygodni przed okresem robienia większych zakupów. Może to zaniepokoić inwestorów, że boom tego sektora po pandemii może znów oklapnąć.

Sprzedaż artykułów luksusowych ma się nadal dobrze w porównaniu z tańszymi markami. Takie zakupy w zeszłym roku poprawiły bardzo sytuację firm jak Chanel czy LVMH, ale szefowie największych z nich muszą liczyć się z pytaniami, czy ta tendencja się utrzyma, gdy będą przedstawiać najnowsze prognozy. Dyrektor finansowy LVMH Jean-Jacques Guiony stwierdził już, że jego firma nie zauważyła oznak spadku sprzedaży, nawet najtańszych wyrobów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama