Reklama

Polskie firmy też ruszyły ostro na internetowe zakupy

Wartość transakcji e-commerce między firmami, czyli sektor B2B, to w Polsce już ponad 600 mld zł. To kilkakrotnie więcej niż wydają online konsumenci.

Publikacja: 23.06.2022 21:00

Polskie firmy też ruszyły ostro na internetowe zakupy

Foto: Adobe Stock

Ogółem wartość transakcji w sektorze B2B to w Polsce 3,5 bln zł, a w szybkim tempie rośnie znaczenie tych zawieranych za pośrednictwem internetu. Jak wynika z raportu firmy Marketplanet, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, impulsem dla znacznie szybszego rozwoju sektora była – tak jak w przypadku zakupów konsumenckich – pandemia koronawirusa.

W efekcie co piąty badany dostawca zaobserwował w okresie pandemii wzrost przychodów ze sprzedaży B2B w online o nawet 25 proc., a blisko co czwarta firma odnotowała wzrost przychodów od 25 do 50 proc. Niemal 7 proc. badanych firm odnotowało jeszcze bardziej znaczące zwyżki – nawet od 100 do 200 proc., a niespełna 3 proc. zwiększyło obroty ponaddwukrotnie.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama