Reklama

Nike nie przedłuży umów franczyzowych w Rosji

Amerykański producent odzieży sportowej Nike nie przedłużył umów ze swoim największym franczyzobiorcą w Rosji, poinformował dziennik „Wiedomosti”, zaznaczając, że to jednak z ostatnich dużych firm amerykańskich, która opuszcza rosyjski rynek wkroczenia sił rosyjskich na Ukrainę.

Publikacja: 25.05.2022 16:32

Sklep Nike w Moskwie

Sklep Nike w Moskwie

Foto: Bloomberg

Koncern Nike już 3 marca poinformował, że w odpowiedzi na działania Moskwy na Ukrainie tymczasowo zawiesi działalność we wszystkich swoich sklepach w Rosji, które są jego własnością i są obsługiwane przez Nike – pisze Reuters.

Szef Inventive Retail Group (IRG), która prowadzi sklepy marki Nike w Rosji poprzez swoją spółkę zależną Up And Run, powiedział, że Nike nie dostarcza już towarów do Rosji. „Ponieważ wyczerpią się dostawy towarów, IRG będzie zmuszona zamknąć wszystkie swoje sklepy pod tą marką” – dziennik „Wiedomosti” cytuje słowa prezesa IRG Tichona Smykowa w liście do pracowników. „Rozpoczęliśmy wspólny biznes w 2012 roku, z miłością budowaliśmy najlepszą sieć sklepów w kraju, a 10 lat później znaleźliśmy się w sytuacji, w której ten biznes nie może istnieć” – napisał Smykow.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama