Reklama
Rozwiń

Wielkanoc mocno uderzyła po kieszeniach. Droższa niż się spodziewano

Niemal 30 proc. więcej niż rok temu trzeba było zapłacić za wielkanocny koszyk produktów w ostatnim dniach przed świętami.

Publikacja: 25.04.2022 21:00

Wielkanoc mocno uderzyła po kieszeniach. Droższa niż się spodziewano

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform zrealizowanego na podstawie danych z paragonów z ponad 7,5 tys. sklepów (które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza) wynika, że wielkanocny koszyk był droższy o niemal 27 proc. niż rok temu. Najmocniej, bo o 64 proc., zdrożało masło. Olej zdrożał o 62 proc. Wiele innych produktów było droższych o ponad 20 proc. niż przed świętami rok temu.

– Porównując tygodnie przedświąteczne w 2022 i 2021, obserwujemy znaczący wzrost obrotów, bo o 16 proc., przy średnim tygodniowym wzroście wartości koszyka o 10 proc. Dodatkowo obroty zwiększone są liczbą samych wizyt o 5 proc. – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych w M/analytics. – Aby lepiej zrozumieć wagę wzrostu, warto dodać, że przy liczbie 7,5 tys. sklepów taki wzrost to prawie 790 tys. więcej wizyt. Tutaj wpływ może mieć zwiększona liczba kupujących w Polsce, związana z ponad 2 mln. obecnością mieszkańców Ukrainy, ale także sam charakter zakupów, często uzupełniających – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama