Reklama

Wielkanoc mocno uderzyła po kieszeniach. Droższa niż się spodziewano

Niemal 30 proc. więcej niż rok temu trzeba było zapłacić za wielkanocny koszyk produktów w ostatnim dniach przed świętami.

Publikacja: 25.04.2022 21:00

Wielkanoc mocno uderzyła po kieszeniach. Droższa niż się spodziewano

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform zrealizowanego na podstawie danych z paragonów z ponad 7,5 tys. sklepów (które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza) wynika, że wielkanocny koszyk był droższy o niemal 27 proc. niż rok temu. Najmocniej, bo o 64 proc., zdrożało masło. Olej zdrożał o 62 proc. Wiele innych produktów było droższych o ponad 20 proc. niż przed świętami rok temu.

– Porównując tygodnie przedświąteczne w 2022 i 2021, obserwujemy znaczący wzrost obrotów, bo o 16 proc., przy średnim tygodniowym wzroście wartości koszyka o 10 proc. Dodatkowo obroty zwiększone są liczbą samych wizyt o 5 proc. – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych w M/analytics. – Aby lepiej zrozumieć wagę wzrostu, warto dodać, że przy liczbie 7,5 tys. sklepów taki wzrost to prawie 790 tys. więcej wizyt. Tutaj wpływ może mieć zwiększona liczba kupujących w Polsce, związana z ponad 2 mln. obecnością mieszkańców Ukrainy, ale także sam charakter zakupów, często uzupełniających – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama