Reklama
Rozwiń

Wojna zniechęca Polaków do zakupów internetowych

Firmom spadają przychody, odpływają też reklamy. Konsumentom nie w głowie kupowanie, obecnie stawiają tylko na niezbędne towary.

Publikacja: 09.03.2022 18:08

Wojna zniechęca Polaków do zakupów internetowych

Foto: Adobe Stock

Na profilu na serwisie LinkedIn Bartosz Ferenc, właściciel Sembot i Agencja.com, która świadczy usługi marketingowe firmom z branży e-commerce oraz startupom podał, że polski sektor e-commerce stracił średnio 30-40 proc. ruchu i obrotu od pierwszego dnia inwazji Rosji. Mowa o próbie firm z ok. 120 mln budżetów reklamowych, ale wiele innych nie objętych analizą podaje, iż początkowe spadki sięgnęły ok. 40 proc. Straty udawało się nieco odrabiać w kolejnym tygodniu i spadek wyniósł już ok. 9 proc. W kolejnym tygodniu wojny sytuacja nieco się unormowała, ale nadal ruch w e-commerce jest mniejszy 5-10 proc., ale obroty wracają już na poprzednie poziomy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio