Sztuczna inteligencja wchodzi do sklepów

Polskie firmy pracują nad innowacyjnym rozwiązaniem, które może zrewolucjonizować obsługę przy sklepowej kasie. Ta sama rozpozna kupowany towar, a klient będzie mógł ją obsłużyć głosem.

Publikacja: 14.02.2022 21:00

Kasy samoobsługowe w jednym z hipermarketów

Kasy samoobsługowe w jednym z hipermarketów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Już wkrótce w polskich sklepach staną kasy samoobsługowe z nowym interfejsem, wspieranym przez sztuczną inteligencję (AI) – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Nowatorskie rozwiązanie przeszło już szereg testów z użytkownikami. Za urządzeniem, które wprowadza automatyczną obsługę klientów w sklepach na nowy poziom stoją rodzime spółki M4B (dostarczające e-kioski do Hebe, Burger Kinga, czy KFC) oraz Symetria UX. Ta druga zaprojektowała oprogramowanie kas, które posiada niedostępne do tej pory funkcje obsługi głosem, rozpoznawania produktów położonych na wadze, czy podziału płatności.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne