Już na spotkaniu z branżą handlową Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział kontrole Inspekcji Handlowej. Ich cel to sprawdzenie poziomów cen na rynku, a w konsekwencji analiza, na ile sieci wywiążą się z obniżki spowodowanej spadkiem do zera VAT na większość produktów spożywczych.

Z naszych informacji wynika, że sklepy zostały wręcz zasypane kontrolami - dotyczy to wielu formatów sklepów, tak z kapitałem zagranicznym, jak i polskim. - Nie pamiętamy czegoś takiego na rynku - przyznaje jedna z sieci.

Czytaj więcej

Koniec niedzielnych zakupów. Małym sklepom pomoże ustawa covidowa

Obniżka VAT wchodzi w życie 1 lutego, ale już 31 stycznia część sklepów zmieniła etykiety cenowe szykując się na zmiany.

- Analizy cen w wybranych sieciach handlowych rozpoczynamy w tym tygodniu. Da nam to pełny obraz strategii i polityk cenowych największych podmiotów handlu detalicznego. Wybrany koszyk dóbr podstawowych będzie analizowany przez nas co tydzień. Nie ujawniamy na tym etapie szczegółów analiz, o wynikach będziemy informować na bieżąco - wyjaśniał w ubiegłym tygodniu Urząd.