Kolejna wspólna akcja Biedronki i Caritasu

Każdy klient Biedronki może pomóc sfinansować posiłek dla dzieci, a w zamian może dostać kolekcjonerską pocztówkę.

Aktualizacja: 24.10.2017 14:12 Publikacja: 24.10.2017 14:06

Foto: Bloomberg

Sieci handlowe działające w Polsce chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych. Współpraca między sieciami sklepów a organizacjami charytatywnymi może być wręcz uznana za normę, a nie wyjątek. Klienci Biedronki kolejny raz będą mogli pomóc potrzebującym w akcji charytatywnej organizowanej wspólnie z Caritas Polska. Tym razem sieć sklepów zachęca do podarowania dzieciom obiadu w bardzo prosty sposób.

Pomóc można kupując pocztówkę, kosztującą zaledwie złotówkę. Dochód z każdej kartki, 70 groszy netto przeznaczony jest na finansowanie posiłków dla dzieci w świetlicach Caritas w całej Polsce. Ta akcja to kontynuacja już 11 letniej współpracy Biedronki i Caritasu. Przez te lata organizowane były na przykład zbiórki żywności w sklepach, podczas których klienci sieci podarowali 4 tysiące ton żywności. Tegoroczne zbiórki zaowocowały 200 tysiącami posiłków dla potrzebujących.

- Ten aspekt jest jednym z istotnych filarów społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska odpowiadająca za CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.

Biedronka dostarcza również do Caritas niesprzedaną, ale wciąż ważną żywność, włączając się w ten sposób w przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Beneficjentem tej akcji są również inne organizacje pożytku publicznego, a w projekt ten zaangażowane jest już 300 sklepów sieci.

W akcjach charytatywnych biorą również udział inne sieci handlowe. Klienci Tesco regularnie mogą decydować, jaki projekt ważny dla lokalnej społeczności zostanie wsparty przez brytyjską sieć. Lidl od lat przekazuje żywność do Banków Żywności. Zbiórki żywności co roku organizuje Auchan. Przykłady społecznej działalności sieci handlowych można by mnożyć w nieskończoność.

Można też, oczywiście, narzekać, że głównie ich działalność charytatywna sprowadza się do zachęcania klientów, by pomogli. Ale warto zauważyć, że dzięki sieciom handlowym pomaganie jest naprawdę łatwe. I prościej jest wydać złotówkę więcej, niż przelać ją na konto fundacji.

Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym