Za dużo słońca dla LPP

Wyniki lepsze niż spodziewali się analitycy z biur maklerskich miała grupa LPP w III kwartale br. – wynika ze wstępnych szacunków zarządu. Mimo to, kurs akcji odzieżowej spółki w poniedziałek spadał już o 3,5 proc. i waha się. To efekt pogody – uważają analitycy.

Aktualizacja: 06.11.2017 10:27 Publikacja: 06.11.2017 09:32

Za dużo słońca dla LPP

Foto: materiały prasowe

W III kw. br. odzieżowy gigant z Gdańska wypracował 1,81 mld zł przychodów, 889 mln zł zysku brutto, 103 mln zł zysku operacyjnego i 85 mln zł zysku netto – poinformowała spółka. To wstępne dane, które LPP publikuje zwykle z wyprzedzeniem, zanim przedstawi pełny raport za dany okres.

Dla porównania analitycy ankietowani przez „Parkiet" spodziewali się, że przychody grupy wyniosą 1,78 mld zł (o niecałe 20 proc. więcej niż w III kw. 2016 r.), a zysk netto niecałe 76 mln zł (rok temu grupa miała stratę).

W rzeczywistości poprawa jest tym samym większa. Przychody kwartalne okazały się wyższe niż przed rokiem o 22 proc., przy czym w tzw. sklepach porównywalnych o 15,2 proc. LPP udało się poprawić marżę brutto ze sprzedaży: wzrosła o 2 pkt. proc.. do 49 proc.

W sumie w ciągu 9 miesięcy br. przychody grupy zamknęły się sumą 4,88 mld zł, zysk operacyjny 202 mln zł, a zysk netto 141 mln zł.

Grupa podała również, że w końcu września miała na kontach 256 mln zł, podczas gdy jej zadłużenie z tytułu kredytów wyniosło 267 mln zł.

Na pierwszy rzut oka, niepokój może budzić poziom zapasów: miały wartość 1,64 mld zł, co dawało 1,76 tys. zł na metr kwadratowy (wzrost o 9 proc. rok do roku). Wśród analityków słychać jednak, że może to być efekt towarów przygotowanych na sezon zimowy. Takiego zdania jest np. BDM, który w porannym raporcie pozytywnie ocenił wyniki LPP.

O godz. 9.12 za akcję LPP płacono dziś 8349,8 zł, o 0,6 proc. mniej niż w piątek. Pięć minut później notowania ponownie świeciły się na zielono, ale inwestorzy nie są zdecydowani.

Zdaniem Konrada Księżpolskiego, szefa analityków w Haitong Banku, niepewność związana jest z pogodą w ostatnich dniach i prognozami mówiącymi, że kolejny tydzień będzie ciepły. To nienajlepsza informacja dla odzieżowych firm, które właśnie dostarczyły do sklepów zimowe okrycia i obuwie. Im dłużej będzie ciepło, tym większą część towarów sprzedadzą w niskich cenach w okresie wyprzedaży.

To samo dotyczy CCC. Kurs obuwniczej firmy też rano dziś spada.

Handel
Haribo ostrzega i wycofuje żelki „Happy Cola”. Konopie w słodyczach
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Handel
Szwajcaria też traci na cłach Donalda Trumpa
Handel
Polacy liderami wzrostu wydatków internetowych. Mistrzowie okazji
Handel
Gospodarka Rosji się zamyka. Wraca do czasów sowieckich
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Handel
Donald Trump łagodnieje. Więcej czasu na negocjacje z UE
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont