Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.01.2018 15:25 Publikacja: 04.01.2018 12:58
Foto: Adobe Stock
Od początku stycznia obowiązuje opłata recyklingowa od reklamówek dostępnych w sklepach. Zgodnie z przepisami torebki foliowe o grubości od 15 do 50 mikrometrów zostały obłożone daniną w wysokości 20 groszy netto, czyli 25 groszy brutto. Oznacza to, że torebka foliowa w sklepie powinna kosztować co najmniej 25 groszy plus koszty sklepu. Nie wszystkie sklepy przerzucają jednak koszty na klienta.
Dokładnie 25 groszy kosztuje najtańsza reklamówka w największej sieci w Polsce, czyli w Biedronce. Biedronka wprowadziła reklamówki o grubości 52 mikrometrów, omijając tym samym opłatę recyklingową. Biedronka tłumaczy, że dzięki temu jej reklamówki będą służyć klientom wielokrotnie. W ofercie ma, jak wszystkie sieci, również droższe torby i torebki.
Prezydent USA Donald Trump i premier Wielkiej Brytanii Keir Starmer poinformowali w kuluarach szczytu G7 o zawar...
Dyrektor generalny Luca de Meo opuszcza francuskiego producenta samochodów Renault, aby podjąć pracę poza branżą...
Handel w niedzielę jest dozwolony między innymi w ostatnią niedzielę czerwca. W związku z tym najbliższa niedzie...
Rośnie szara strefa tytoniowa w UE i w Polsce. Na rynek trafia coraz więcej papierosów pochodzących z nielegalny...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Pepco sprzeda sieć Poundland funduszowi Gordon Brothers. Zarząd zasygnalizował, że możliwe są dalsze zmiany w st...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas