Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.01.2018 15:25 Publikacja: 04.01.2018 12:58
Foto: Adobe Stock
Od początku stycznia obowiązuje opłata recyklingowa od reklamówek dostępnych w sklepach. Zgodnie z przepisami torebki foliowe o grubości od 15 do 50 mikrometrów zostały obłożone daniną w wysokości 20 groszy netto, czyli 25 groszy brutto. Oznacza to, że torebka foliowa w sklepie powinna kosztować co najmniej 25 groszy plus koszty sklepu. Nie wszystkie sklepy przerzucają jednak koszty na klienta.
Dokładnie 25 groszy kosztuje najtańsza reklamówka w największej sieci w Polsce, czyli w Biedronce. Biedronka wprowadziła reklamówki o grubości 52 mikrometrów, omijając tym samym opłatę recyklingową. Biedronka tłumaczy, że dzięki temu jej reklamówki będą służyć klientom wielokrotnie. W ofercie ma, jak wszystkie sieci, również droższe torby i torebki.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Wygląda na to, że ustawa akcyzowa jak dziurawa jak sito. Przynajmniej w części dotyczącej opodatkowania e-papier...
Notowania największego w Polsce odzieżowego detalisty osiągnęły w piątek roczne maksimum i są niedaleko od histo...
Firma będąca biznesowym partnerem CCC ma przed sobą ważny rok. W bieżącym uzgodniła już transakcje za 1,7 mld do...
Prezydent USA Donald Trump wezwał unijnych urzędników do nałożenia na Chiny i Indie karnych ceł w wysokości do 1...
Nasz model biznesowy jest taki, że to my mamy zarabiać – mówi Dariusz Miłek, główny akcjonariusz Grupy CCC.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas