Od świadomości marki do zakupów droga daleka

Na polskim rynku sprzedawców RTV i AGD króluje dziesięć silnych marek, które walczą o 40–50 mld zł, zostawiane co roku w sklepach przez konsumentów.

Publikacja: 24.10.2021 21:00

Od świadomości marki do zakupów droga daleka

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

„Rzeczpospolita" dotarła do raportu firmy Kearney Polska, który analizuje, jak sprzedawcy sprzętu RTV i AGD radzą sobie na naszym rynku. – Przyjrzeliśmy się temu pod kilkoma kątami. Sprawdzaliśmy, czy klient jest świadomy istnienia danej marki, danego sklepu, czy rozważał zakupy w tym sklepie i czy spróbował tam coś kupić – mówi nam Maciej Gawinecki, partner w Kearney Polska.

Okazało się, że w tej branży nie ma dużego kłopotu ze świadomością marki. – Wszystkie firmy, wydając mniej lub więcej na marketing, a budżety są tu spore, przebiły się do świadomości klientów – mówi Maciej Gawinecki. – Świadomość istnienia marek, takich jak Allegro, RTV Euro AGD, Media Ekspert, Media Markt, Neo Net czy Amazon, jest przy tym bardzo duża. Przekracza 90 proc. Tam robota marketingowców jest zrobiona – dodaje.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł