Reklama
Rozwiń
Reklama

Hipermarkety sprzedają już mniej niż Biedronka

Wielkie sklepy tracą teraz najszybciej udziały rynkowe, a nowe otwierane są sporadycznie. Konsumenci wolą mniejsze i bliżej położone placówki oraz wygodniejsze i szybsze zakupy.

Aktualizacja: 11.07.2018 11:04 Publikacja: 10.07.2018 21:00

Hipermarkety sprzedają już mniej niż Biedronka

Foto: 123RF

Pozycja hipermarketów słabnie w oczach. W ostatnich latach ich liczba zwiększała się maksymalnie o jeden, dwa rocznie. Mimo to, jak wynika z najnowszych danych Euromonitor International w 2018 r., ich sprzedaż ma w ujęciu rocznym spaść 2,5 proc. i będzie to kolejny rok z ujemną dynamiką obrotów tego sektora. Jego wartość to już poniżej 30 mld zł, podczas gdy jedynie Biedronka generuje już ponad 48 mld zł przychodów.

Czytaj także: Centra handlowe straciły na zakazie. Milion klientów mniej

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Sprzedaż detaliczna w październiku w górę. Są nowe dane GUS
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Polacy mają gest na Święta. Wzrostem wydatków przebiją zachodnich Europejczyków
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama