Reklama

Ubrania idą jak woda, ale firmy mają problemy

Na pierwszy rzut oka światowy rynek odzieżowy ma się doskonale, sprzedaż rośnie. Jednak liderzy, jak Inditex czy H&M, tracą zaufanie inwestorów. Poza Amazonem, który szykuje kolejną rewolucję.

Aktualizacja: 30.01.2019 20:54 Publikacja: 30.01.2019 20:00

Ubrania idą jak woda, ale firmy mają problemy

Foto: Adobe Stock

Globalny rynek odzieżowy warty jest już ok. 1,3 bln dolarów i co roku rośnie o kilka procent. Oczywiście, jak w każdym segmencie sprzedaży detalicznej, i tu rośnie udział handlu internetowego, który według Fashion and Apparel Industry Report w tym roku warty będzie już 545 mld dol. Ta część rynku rozwija się wciąż w tempie dwucyfrowym, jednak dynamika słabnie.

To efekt kapryśnych konsumentów, którzy ubrania chcą kupować, ale dobrych marek i jak najtaniej. Według wspomnianego raportu tempo wydatków odzieżowych na osobę rośnie bowiem jedynie o kilka, góra 10 dolarów rocznie, co pokazuje pod jak ogromną presją działają sprzedawcy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama