Louis Vuitton na czele najdroższych marek świata

Ponad 171 mld dolarów są już warte najcenniejsze marki luksusowe na świecie. W ciągu roku podrożały o 29 proc.

Aktualizacja: 18.07.2019 12:21 Publikacja: 18.07.2019 10:45

Louis Vuitton na czele najdroższych marek świata

Foto: Bloomberg

Wyceniana na 47,2 mld dolarów flagowa marka francuskiego luksusu, Louis Vuitton, już 14. rok z rzędu otwiera tegoroczną10. najdroższych znaków towarowych w tej kategorii w globalnym rankingu BrandZ. Według zestawienia przygotowanego przez Kantar i WPP, Luis Vuitton znany głównie z ekskluzywnych damskich torebek, w ciągu ostatniego roku zyskał na wartości 15 proc. Jeszcze więcej, bo o 29 proc. (do 4,7 mld dolarów) wzrosła wycena marki Dior, który był najszybciej drożejącym znakiem towarowym na światowym rynku luksusu. Jak komentują eksperci Kantar to głównie zasługa kosmetyków (w tym perfum) z logo Diora, które szczególnie chętnie kupowano w USA i w Chinach.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem