Reklama

Polski eksport celuje w Hiszpanię

Hiszpania staje się coraz ważniejszym rynkiem dla polskich eksporterów.

Publikacja: 21.03.2015 14:04

Polski eksport celuje w Hiszpanię

Foto: Bloomberg

W ciągu pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku polski eksport do Hiszpanii zwiększył się o 22,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Według danych Ministerstwa Gospodarki, w całym 2014 roku wzrósł w ujęciu rocznym o 15,5 proc., tj. o 535 milionów euro do poziomu prawie 4 miliardów euro. Z ważnych rynków unijnych większą dynamikę wzrostu odnotowali eksporterzy jedynie na Łotwie – 23,4 proc.

Według analiz ekspertów z Banku Zachodniego WBK, Hiszpania może wkrótce wyprzedzić Słowację i wejść do pierwszej 10-tki naszych najważniejszych odbiorców. W dodatku dla polskich firm obecność na Półwyspie Iberyjskim zwiększa szanse na ekspansję w krajach Ameryki Łacińskiej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama