Reklama

Empik kończy z gadżetami

Najważniejszą kategorią była i jest książka. Kończymy ze sprzedażą kategorii lifestyle. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też zupełnie nowy format naszych sklepów – zapowiada nowa prezes sieci księgarni Empik Ewa Szmidt-Belcarz.

Aktualizacja: 06.10.2015 07:25 Publikacja: 05.10.2015 22:00

Empik kończy z gadżetami

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy sprzedaż książek w Polsce będzie dalej spadała?

Jestem daleka od czarnych prognoz. W pesymistycznym scenariuszu czeka nas kontynuacja jednocyfrowych spadków, aczkolwiek - patrząc na rynki bardziej rozwinięte - możliwa jest również stabilizacja czy nawet wzrost. Relatywnie niski poziom czytelnictwa w Polsce może być też szansą na wzrost rynku książki - obserwujemy od jakiegoś czasu bardzo pozytywne trendy w kategorii książki dziecięcej oraz młodzieżowej, zatem można oczekiwać kolejnych generacji czytelników. W tym roku obserwujemy w Empiku tendencje wzrostową w kategorii książka, co nas cieszy. Sprzedaje się nie tylko literatura popularna, ale też tytuły ambitne, jak np. w tym miesiącu „Wilk” Marka Hłaski czy „Uległość” Michela Houellebecq’a.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama