Empik kończy z gadżetami

Najważniejszą kategorią była i jest książka. Kończymy ze sprzedażą kategorii lifestyle. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też zupełnie nowy format naszych sklepów – zapowiada nowa prezes sieci księgarni Empik Ewa Szmidt-Belcarz.

Aktualizacja: 06.10.2015 07:25 Publikacja: 05.10.2015 22:00

Empik kończy z gadżetami

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy sprzedaż książek w Polsce będzie dalej spadała?

Jestem daleka od czarnych prognoz. W pesymistycznym scenariuszu czeka nas kontynuacja jednocyfrowych spadków, aczkolwiek - patrząc na rynki bardziej rozwinięte - możliwa jest również stabilizacja czy nawet wzrost. Relatywnie niski poziom czytelnictwa w Polsce może być też szansą na wzrost rynku książki - obserwujemy od jakiegoś czasu bardzo pozytywne trendy w kategorii książki dziecięcej oraz młodzieżowej, zatem można oczekiwać kolejnych generacji czytelników. W tym roku obserwujemy w Empiku tendencje wzrostową w kategorii książka, co nas cieszy. Sprzedaje się nie tylko literatura popularna, ale też tytuły ambitne, jak np. w tym miesiącu „Wilk” Marka Hłaski czy „Uległość” Michela Houellebecq’a.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEK. Teraz - 75% taniej!
Skorzystaj z oferty roku.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Otrzymasz dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykułów z "Rzeczpospolitej"
i weekendowego magazynu Plus Minus.

Handel
Chiński gigant szykuje się do giełdowego debiutu w Nowym Jorku
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Handel
Wojskowy eksport z Turcji do Rosji ma się doskonale. I wciąż rośnie
Handel
Rekordowy Black Friday. Sprzedaż w Europie Wschodniej wyższa o niemal 25 proc.
Handel
Ile Polacy wydają w sklepach przed świętami Bożego Narodzenia?
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Handel
Francuska kłótnia o odzież. Ekolodzy apelują: nie kupuj, zreperuj
Handel
Black Friday. Promocje i wiele oszukanych ofert