Grupa Alibaba za 36,1 proc. grupy handlowej Sun Art Retail Group, zapłaci niemal 2,9 mld dol. Jak podaje agencja Reuters to element sojuszu z grupą Auchan i spółką Ruentex, od której Alibaba odkupi udziały. Docelowo Auchan ma mieć podobny pakiet jak Alibaba, czyli ponad 36 proc. Francuska grupa z kolei może jeszcze zwiększyć zaangażowanie w grupę Sun Art Retail Group, która prowadzi w Chinach sieć hipermarketów z 450 placówek.

Sun Art Retail Group Ltd. ma ponad 8 udziałów w chińskim rynku handlu detalicznego, a Alibaba to największy sprzedawca internetowy w tym kraju.

Alibaba podobnie jak Amazon po zdobyciu silnej pozycji w e-handlu, intensywniej chce zaistnieć w segmencie tradycyjnej, stacjonarnej sprzedaży. Amazon kupił już za niemal 14 mld dol. sieć supermarketów spożywczych Whole Foods.

Alibaba także jest już oceny na rynku tradycyjnym, firma wcześniej kupiła sieć marketów budowlanych.

W przypadku obydwu firm – Amazona i Alibaby - jest to na pewno początek inwestycji na znacznie większą skalę.