Polskie firmy mało łowią w sieci

Mniej niż co dziesiąte polskie przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi online. To jeden z najgorszych wyników w Unii Europejskiej.

Aktualizacja: 18.12.2017 23:42 Publikacja: 18.12.2017 21:06

Już 77 proc. europejskich firm zatrudniających co najmniej dziesięciu pracowników ma stronę internetową, a co szósta (16 proc.) prowadzi sprzedaż online – wynika z najnowszych danych unijnego urzędu statystycznego Eurostatu za 2016 r. Według nich najbardziej aktywne w działalności handlowej w sieci są firmy z Irlandii, Szwecji i Danii, gdzie około jednej czwartej przedsiębiorstw oferuje swoje usługi lub produkty przez internet.

Polska – wraz z Bułgarią i Rumunią – plasuje się na drugim końcu unijnego zestawienia, chociaż nasz kraj od lat jest w czołówce najszybciej rosnących rynków handlu internetowego, którego wartość może w tym roku sięgnąć 40 mld zł. Według tegorocznych danych organizacji Ecommerce Europe polski rynek e-commerce w ciągu 12 miesięcy (do połowy 2017) urósł 25 proc., co zapewnia mu piąte miejsce w Europie.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją