Reklama
Rozwiń
Reklama

Grupa Żywiec zaczyna sprzedaż cydru Strongbow

Wicelider branży piwowarskiej chce wykorzystać modę na lekki alkohol z jabłek. Będzie sprzedawał w Polsce brytyjski Strongbow.

Publikacja: 12.03.2015 11:03

Grupa Żywiec zaczyna sprzedaż cydru Strongbow

Foto: Bloomberg

- Cydry to dziś najbardziej dynamicznie rozwijająca się kategoria alkoholi w Polsce – mówi Izabela Głodek, dyrektor marek Żywiec i Strongbow w Grupie Żywiec. – Wierzymy, że rozszerzając nasze portfolio o najsilniejszą markę cydru na świecie, szybko uda się nam się zdobyć pozycję lidera polskiego rynku – dodaje.

Pochodzący z Wielkiej Brytanii Strongbow jest popularny w 20 krajach. W Polsce będzie dostępny w klasycznej wersji jabłkowej jako Gold Apple oraz z dodatkiem aromatu truskawki jako Red Berries.

- Polacy kochają jabłka, a Strongbow ze swoim naturalnym orzeźwiającym smakiem, wpisuje się w potrzebę sięgania po proste przyjemności w codziennym zgiełku miasta – podkreśla Izabela Głodek, dyrektor marek Żywiec i Strongbow w Grupie Żywiec.

Grupa Żywiec liczy, że po jej nowy produkt sięgną m.in. dorosłe osoby, które nie piją piwa i do tej pory nie kupowały jej produktów. W Polsce jest ich około 9 milionów.

W swoje ofercie cydry mają już główni rywale Żywca. Kompania Piwowarska oferuje markę Green Mill Cider, a Carlsberg Polska – tylko w gastronomii – Crowmoor.

Reklama
Reklama

Na razie jednak wiodącą pozycję na rynku cydru mają firmy winiarskie z grupą Ambra na czele (produkuje Cydr Lubelski).

W 2014 r. sprzedaż cydru, według różnych szacunków, mogła wynieść od 8,4 do nawet 10 mln litrów. W 2013 roku – kiedy lekki alkohol z jabłek zaczął zalewać nasz rynek – sięgnęła 2 mln l. Impulsem do wzrostu była obniżka akcyzy na cydry o zawartości do 5 proc. alkoholu. Zdaniem producentów to, na ile uda się utrzymać pozytywne trendy na rynku, będzie w dużym stopniu zależeć od zmiany przepisów w zakresie reklamy. Na razie w Polsce można reklamować w ogólnodostępnych mediach jedynie piwo.

- Cydry to dziś najbardziej dynamicznie rozwijająca się kategoria alkoholi w Polsce – mówi Izabela Głodek, dyrektor marek Żywiec i Strongbow w Grupie Żywiec. – Wierzymy, że rozszerzając nasze portfolio o najsilniejszą markę cydru na świecie, szybko uda się nam się zdobyć pozycję lidera polskiego rynku – dodaje.

Pochodzący z Wielkiej Brytanii Strongbow jest popularny w 20 krajach. W Polsce będzie dostępny w klasycznej wersji jabłkowej jako Gold Apple oraz z dodatkiem aromatu truskawki jako Red Berries.

Reklama
Gospodarka
Caracas przestraszyło się amerykańskiej inwazji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Gospodarka
Niemcy naciskają na sięgnięcie po pieniądze Rosji. „Aby zakończyć wojnę, nie przedłużyć”
Gospodarka
Prognozy MFW: Polska najszybciej rozwijającą się dużą gospodarką Unii Europejskiej
Gospodarka
Ministrowie podzielili się nadzorem nad 110 spółkami z udziałem Skarbu Państwa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Gospodarka
Ukraiński minister: Powinniście inwestować w nowoczesne uzbrojenie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama