Reklama

Podłoga WIG20 wciąż ustawiona na 2200 pkt

WIG20 wybił się ponad linię krótkoterminowego trendu spadkowego, ale to niewielkie pocieszenie, zważywszy na coraz to nowe rekordy w USA.

Publikacja: 25.01.2024 18:57

Podłoga WIG20 wciąż ustawiona na 2200 pkt

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

W ostatnich pięciu sesjach pułap 2200 pkt działa na WIG20 jak magnes. Zarówno w cenach otwarcia jak i zamknięcia indeks dużych spółek nie jest w stanie oddalić się od niego na większy dystans. Dla kupujących jest to na ten moment bezpieczna linia wsparcia, ale ewentualne zyski wcale nie są pokaźne - podaż atakuje już przy kilkunastu punktach powyżej okrągłego poziomu. Zmienność WIG20 mocno się zatem ograniczyła, co oczywiście nie byłoby niczym niezwykłym, gdyby podobna sytuacja panowała na rynkach bazowych. Tymczasem w USA trend wzrostowy, który wynosi S&P 500 czy Nasdaqa na nowe rekordy, trwa w najlepsze. Krajowi inwestorzy muszą się zadowolić jedynie potwierdzeniem wybicia z krótkoterminowego trendu wzrostowego, który od końca grudnia drążył zeszłoroczne zyski inwestorów. Marne to jednak pocieszenie zważywszy, że WIG20 wciąż jest 5,8 proc. pod kreską. Indeks nie może sobie znaleźć kierunku przez przebywające w letargu banki. Subindeks tej grupy spółek w ostatnich dniach także zamknął się w wąskiej, bocznej konsolidacji. W czwartek również banki głównie przyglądały się z boku głównym aktorom. Najgorzej z WIG20 wypadły Pepco Group (już 17 proc. straty od początku roku) oraz Kruk. Na czele znalazło się z kolei Dino Polska, a za handlową spółką plasował się CD Projekt.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Dolar na łopatkach, złoty na tym korzysta
Giełda
Polskie akcje wróciły do łask
Giełda
Gaza znika, giełda w Izraelu kwitnie
Giełda
Rosyjskie drony nad Polską. Tak zareagowała giełda, złoty i obligacje
Giełda
Małe spółki wracają do gry. Jakie mają atuty?
Reklama
Reklama