Reklama

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Dzielenie się wiedzą czy doświadczeniem z innymi to godna naśladowania postawa, ale tylko gdy taką osobą kierują szczerze i obiektywne pobudki - podkreśla nadzorca.

Publikacja: 14.02.2022 12:17

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Internet daje - do pewnego stopnia – anonimowość i niekiedy trudno jest zweryfikować czy dane źródło informacji jest wiarygodne. Jak pokazuje praktyka, na rynkach finansowych wpływ na notowania niektórych spółek mają tzw. influencerzy, czyli popularne osoby, które w mediach społecznościowych publikują podcasty, blogi i są aktywne na różnego rodzaju portalach. Jak podkreśla KNF, takie osoby przewidują zachowanie się notowań różnych instrumentów finansowych i często podpierają się wykresami czy statystykami, co uwiarygadnia przekaz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Krajowe indeksy ugięły się po ciężarem podaży
Giełda
Byki ugrały tyle, ile się dało na GPW
Giełda
Jerome Powell wlał optymizm na giełdy. Kolejnym testem będzie Nvidia
Giełda
Odrabianie strat po piątkowej wyprzedaży
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Giełda
Najgorsza sesja od kwietniowego krachu. I to na własne życzenie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama