Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Dzielenie się wiedzą czy doświadczeniem z innymi to godna naśladowania postawa, ale tylko gdy taką osobą kierują szczerze i obiektywne pobudki - podkreśla nadzorca.

Publikacja: 14.02.2022 12:17

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Internet daje - do pewnego stopnia – anonimowość i niekiedy trudno jest zweryfikować czy dane źródło informacji jest wiarygodne. Jak pokazuje praktyka, na rynkach finansowych wpływ na notowania niektórych spółek mają tzw. influencerzy, czyli popularne osoby, które w mediach społecznościowych publikują podcasty, blogi i są aktywne na różnego rodzaju portalach. Jak podkreśla KNF, takie osoby przewidują zachowanie się notowań różnych instrumentów finansowych i często podpierają się wykresami czy statystykami, co uwiarygadnia przekaz.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Giełda
Ciężkie otwarcie WIG20, ale z obroną wsparcia
Giełda
Wojskowe mundury na giełdę. Jest ostateczna cena akcji Arlenu
Giełda
Giełdy otworzą się w czerwieni. Ropa mocno w górę
Giełda
Inwestorzy w Warszawie kontynuują zakupy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Giełda
Comp chce podzielić akcje. Dlaczego?