Reklama

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Dzielenie się wiedzą czy doświadczeniem z innymi to godna naśladowania postawa, ale tylko gdy taką osobą kierują szczerze i obiektywne pobudki - podkreśla nadzorca.

Publikacja: 14.02.2022 12:17

Influencerzy na giełdzie. KNF zaleca czujność

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek

Internet daje - do pewnego stopnia – anonimowość i niekiedy trudno jest zweryfikować czy dane źródło informacji jest wiarygodne. Jak pokazuje praktyka, na rynkach finansowych wpływ na notowania niektórych spółek mają tzw. influencerzy, czyli popularne osoby, które w mediach społecznościowych publikują podcasty, blogi i są aktywne na różnego rodzaju portalach. Jak podkreśla KNF, takie osoby przewidują zachowanie się notowań różnych instrumentów finansowych i często podpierają się wykresami czy statystykami, co uwiarygadnia przekaz.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
WIG20 wybronił się przed przeceną
Giełda
Startuje Indeks Nastrojów „Parkietu”. Eksperci o perspektywach GPW i Wall Street
Giełda
Bitcoin rośnie, giełdy odbijają – inwestorzy liczą na deeskalację USA–Chiny
Giełda
Inwestorzy długo się nie bali konfliktu z Chinami
Giełda
Wyniki spółek przemysłowych dalekie od oczekiwań. Kiedy nastąpi poprawa?
Reklama
Reklama