Reklama
Rozwiń
Reklama

Giełda wprowadza indeks WIGtech

Warszawska giełda uzupełnia paletę indeksów giełdowych. Od 24 czerwca rozpoczyna publikację wskaźnika WIGtech.

Publikacja: 30.05.2019 14:19

Giełda wprowadza indeks WIGtech

Foto: Bloomberg

Indeks ten ma grupować spółki nowych technologii. Chodzi m.in. o takie sektor jak: biotechnologia, gry, informatyka i telekomunikacja oraz nowe technologie.

- Po wprowadzeniu indeksów markosektorowych podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu obliczania i publikowania WIGtech dla spółek technologicznych. Nowy indeks to odpowiedź giełdy na trendy zachodzące w gospodarce, ale też na rynku kapitałowym. Spółki z sektorów nowoczesnych technologii odgrywają bowiem coraz większą rolę w gospodarce, ale także rośnie ich znaczenie na giełdzie. GPW umożliwia finansowanie rozwoju innowacyjnych spółek, bez których postęp technologiczny nie mógłby mieć miejsca. Giełdy, jako platformy obrotu, same są wysoce wyspecjalizowanymi przedsiębiorstwami, które wdrażają najnowocześniejsze rozwiązania podnoszące jakość oferowanych usług. W swoich założeniach strategicznych także GPW postawiła na rozwój technologiczny, który docelowo ma wzmocnić nasze przewagi konkurencyjne – wskazuje Izabela Olszewska, członek zarządu GPW.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Sprzedający zdominowali piątkową sesję
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Partonat Rzeczpospolitej
21-22 października br. odbędzie się XIII edycja Kongresu CFO Spółek Giełdowych SEG
Giełda
Wyprzedaż w Warszawie. Inwestorzy mają nowy powód do obaw
Giełda
Fatalne wieści z europejskich giełd. Obawy o banki w USA biją w rynki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Giełda
Europa chce własnej giełdy: Merz i Draghi naciskają na wspólny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama