DM Banku BPS ostatnio zaszokował rynek obniżając drastycznie prowizję od transakcji akcjami do 0,13 proc. Skąd w ogóle pomysł na taką ofertę?
Nie wiedziałem, że to aż tak zaszokowało rynek i że jest to tak drastyczna obniżka. Uważam, że są to za mocne słowa. W 2016 r. DM Banku BPS przeszedł głęboką restrukturyzację kosztów. Obniżyliśmy koszty działalności maklerskiej o 30 proc. Dotyczy to kosztów rzeczowych, osobowych, co wiązało się m.in. ze zmniejszeniem zatrudnienia o 35 proc. To spowodowało, że dostosowaliśmy model naszego biznesu do jego skali. Rok 2017 chcemy poświęcić na wzmocnieniu sprzedaży i sfery przychodów. Dokonaliśmy głębokiej kalkulacji rentowności poszczególnych linii biznesu i uznaliśmy, że mamy bazę klientów, którzy w przeszłości otworzyli rachunki, ale ostatnio były one nieaktywne. My postanowiliśmy zaktywizować tych klientów i do nich skierowaliśmy naszą ofertę. Mamy do tego teraz dobry moment.