Po 30 latach zbankrutował „polski McDonald’s”

Sieć Mr Hamburger działała w Polsce od ponad 30 lat. Jej historia polskiego fast foodu dobiega jednak końca. Firma ogłosiła upadłość.

Publikacja: 01.12.2022 14:43

Po 30 latach zbankrutował „polski McDonald’s”

Foto: Adobe Stock

Mr Hamburger działał na Śląsku od lat 90. zeszłego wieku. Pierwszy lokal powstał w Chorzowie. Spółka weszła także na New Connect.

Mr Hamburger nazywany był „polskim McDonaldem” albo „śląskim McDonaldem” i w najlepszym okresie miał w sumie sieć restauracji w 16 miejscowościach na południu Polski.

Spółka ogłosiła upadłość, a w komunikacie giełdowym poinformowała, że "z uwagi na szereg czynników niezależnych utraciła płynność finansową".

„W ostatnich latach zarządy spółki podejmowały wiele działań mających na celu zmodernizowanie prowadzonych lokali oraz pozyskanie nowych klientów. Niestety z uwagi na pandemię COVID-19, sytuacja finansowa spółki się pogorszyła” – napisano w komunikacie.

Spółka poinformowała, że konieczność zamknięcia lokali w czasie lockdownu spowodowała istotny spadek obrotów, ponieważ główna działalność opierała się na obsłudze klientów bezpośrednio w lokalach gastronomicznych. Punkty sprzedaży umiejscowione były w centrach handlowych, w pobliżu stacji benzynowych bądź na trasach przelotowych, co gwarantowało duży ruch. „Spółka nie była wcześniej przystosowana do prowadzenia sprzedaży online i dowozu posiłków do klienta, co wiązało się ze zmianą dotychczasowego modelu biznesowego oraz poniesieniem dodatkowych nakładów. Po zniesieniu obostrzeń zarząd spółki podejmował wszelkie starania w celu zniwelowania negatywnych skutków finansowych wywołanych pandemią" – napisano w komunikacie.

Jednak na problemy spółki wpłynęła nie tylko pandemia. Firmę „dobiła” także sytuacja na rynku energetycznym, koszt utrzymania poszczególnych lokali znacznie się zwiększył. Nadto wzrosły ceny produktów spożywczych niezbędnych do prowadzenia działalności gastronomicznej. „Dodatkową kwestią, która wpływa na brak perspektyw poprawy rentowności działalności spółki, jest podniesienie minimalnego wynagrodzenia dla pracowników, które nastąpi od stycznia 2023 r., co powoduje 30 proc. wzrost kosztów zatrudnienia. Wskazać należy, że koszty pracownicze stanowią główne obciążenie finansowe Spółki, a ich wzrost sprawia, iż dalsza działalność będzie niemożliwa" – napisała spółka w komunikacie.

Czytaj więcej

Co Polacy najchętniej zamawiają na wynos? Jest nowy lider rankingu
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Gastronomia
Zerwij za pomocą… pizzy. Pizza Hut z nietypową kampanią na Walentynki