Tak prognozują analitycy międzynarodowej firmy doradczej do spraw nieruchomości CB Richard Ellis. O plany ekspansji zapytali 212 wiodących międzynarodowych sieci handlowych.
Niemcy znalazły się na czele rankingu – aż 41 proc. wszystkich sieci handlowych planuje bowiem właśnie tam otwarcie nowych sklepów.
Polska jest drugim najpopularniejszym rynkiem dla sieci handlowych w całym regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki (EMEA). Ponad 33 proc. pytanych detalistów ma zamiar otworzyć w naszym kraju nowe sklepy lub rozszerzyć ofertę już istniejących.
– Polska jest jednocześnie głównym celem ekspansji sieci handlowych wśród rynków wschodzących. Jesteśmy liderem w Europie Środkowo-Wschodniej – zapewnia Magda Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis.
Zdaniem analityków nasz kraj w regionie wyróżnia przede wszystkim silna gospodarka, ale i stosunkowo mała liczba najlepszej jakości powierzchni handlowych (brakuje nowych, dobrych centrów). Rosja i Czechy znalazły się także w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując odpowiednio szóstą i siódmą pozycję.