Zawieszenie rozmów w sprawie prywatyzacji HSW

Chiński Liugong zawiesił rozmowy w sprawie prywatyzacji HSW. Może się to wiązać z decyzją rządu o wyrzuceniu firmy Covec z budowy autostrady A2

Publikacja: 21.06.2011 04:27

Zawieszenie rozmów w sprawie prywatyzacji HSW

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

O bezterminowym zawieszeniu negocjacji w sprawie największej w przemyśle, wartej ponad ćwierć miliarda złotych, prywatyzacji z udziałem chińskiego inwestora, poinformował w poniedziałek w Rzeszowie wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik.

Wśród powodów wstrzymania zaawansowanych przygotowań do przejęcia części HSW produkującej maszyny budowlane Chińczycy wymienili fiasko rozmów ze związkowcami w sprawie pakietu gwarancji socjalnych. Kierownictwo Liugong w liście do ministra skarbu zaproponowało odłożenie podpisania umowy prywatyzacyjnej „w rozsądnym czasie", aż wyjaśnione zostaną wszystkie wątpliwości, zwłaszcza dotyczące pakietu socjalnego.

250 mln zł miał zapłacić Liugong za przejęcie fabryki koparek HSW

Nieoficjalnie w rządowych kręgach mówi się jednak, że na ważnej transakcji, która miała zapewnić rozwój hucie i rynki zbytu na stalowowolskie koparki i ciągniki gąsienicowe, cieniem położyły się decyzje w sprawie firmy Covec, wyrzuconej z budów drogowych w kraju. Ostatnie publikacje w oficjalnej, chińskiej prasie sugerują, iż Covec został u nas skrzywdzony, więc należy przemyśleć sens inwestycji w Polsce.

– Nadal zależy nam na chińskich inwestycjach w hucie, dlatego staramy się studzić nastroje. Negocjacje z załogą nie zostały definitywnie zerwane, wciąż liczymy na uzgodnienia – mówi Bartosz Kopyto, rzecznik HSW.

Henryk Szostak, szef zakładowej „Solidarności", przyznaje, że rozmowy z Chińczykami utknęły i nie ma szans, by je zakończyć do końca czerwca, kiedy planowano podpisanie umów prywatyzacyjnych. Związkowcy żądali pięcioletnich gwarancji zatrudnienia i 5-proc. podwyżek oraz wypłaty premii prywatyzacyjnej. Liugong uznał te oczekiwania za zbyt wygórowane.

O bezterminowym zawieszeniu negocjacji w sprawie największej w przemyśle, wartej ponad ćwierć miliarda złotych, prywatyzacji z udziałem chińskiego inwestora, poinformował w poniedziałek w Rzeszowie wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik.

Wśród powodów wstrzymania zaawansowanych przygotowań do przejęcia części HSW produkującej maszyny budowlane Chińczycy wymienili fiasko rozmów ze związkowcami w sprawie pakietu gwarancji socjalnych. Kierownictwo Liugong w liście do ministra skarbu zaproponowało odłożenie podpisania umowy prywatyzacyjnej „w rozsądnym czasie", aż wyjaśnione zostaną wszystkie wątpliwości, zwłaszcza dotyczące pakietu socjalnego.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu