Polacy zwiększają wydatki na pizzę

W 2011 r. wartość polskiego rynku pizzy serwowanej w lokalach gastronomicznych przekroczy 2,8 mld zł. Będzie o ok. 7 proc. wyższe niż rok wcześniej

Aktualizacja: 13.09.2011 04:04 Publikacja: 13.09.2011 04:02

Wartość polskiego rynku pizzy będzie rosła w latach 2011 i 2012. Branża może liczyć na ożywienie po

Wartość polskiego rynku pizzy będzie rosła w latach 2011 i 2012. Branża może liczyć na ożywienie po chudych latach. W przyszłym roku jej sprzedaż napędzi m.in. Euro 2012.

Foto: Rzeczpospolita

665,9 mln euro, czyli niemal 2,9 mld zł, wyniesie w tym roku wartość sprzedaży pizzerii w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. W porównaniu z 2010 r. ma być ona o 7 proc. wyższa.

Analitycy Euromonitora zakładają, że 2011 r. będzie przełomowy dla pizzerii w Polsce. W ubiegłym roku – po słabym 2009 r., w którym zanotowały spadki sprzedaży – wartość rynku, na którym działają, podniosła się zaledwie o 0,5 proc.

Zdaniem Euromonitora wydatki Polaków na pizzę w restauracjach, barach i pizzeriach powinny się zwiększyć także w 2012 r. W przyszłym roku mają być o ponad 8 proc. wyższe niż w tym.

Dalszego rozwoju rynku spodziewają się także w Da Grasso, największej sieci pizzerii w Polsce. W przyszłym roku, zdaniem Magdaleny Piróg, wiceprezesa firmy, pozytywny wpływ na sprzedaż powinno mieć m.in. Euro 2012. – Będzie on odczuwalny, zwłaszcza jeśli lokale gastronomiczne zintensyfikują swoje działania skierowane bezpośrednio do kibiców – podkreśla Magdalena Piróg.

Tymczasem, mimo rozwoju, polskiemu rynkowi pizzy serwowanej w lokalach daleko do czołówki europejskiej. Pierwsze miejsce z rocznymi wydatkami na poziomie prawie 21 mld euro zajmują Włochy. Kolejne miejsca należą do: Francji (ok. 3,7 mld euro), Niemiec (niemal 3 mld euro), Wielkiej Brytanii (ok. 2,5 mld euro) i Rosji (850 mln euro).

Na wartości zyskiwać będzie także rynek pizzerii w Europie Wschodniej. W tym roku będzie to 2,8 mld euro, a w 2015 r. niemal 3,8 mld euro.

665,9 mln euro, czyli niemal 2,9 mld zł, wyniesie w tym roku wartość sprzedaży pizzerii w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. W porównaniu z 2010 r. ma być ona o 7 proc. wyższa.

Analitycy Euromonitora zakładają, że 2011 r. będzie przełomowy dla pizzerii w Polsce. W ubiegłym roku – po słabym 2009 r., w którym zanotowały spadki sprzedaży – wartość rynku, na którym działają, podniosła się zaledwie o 0,5 proc.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje