665,9 mln euro, czyli niemal 2,9 mld zł, wyniesie w tym roku wartość sprzedaży pizzerii w Polsce – szacuje firma badawcza Euromonitor International. W porównaniu z 2010 r. ma być ona o 7 proc. wyższa.
Analitycy Euromonitora zakładają, że 2011 r. będzie przełomowy dla pizzerii w Polsce. W ubiegłym roku – po słabym 2009 r., w którym zanotowały spadki sprzedaży – wartość rynku, na którym działają, podniosła się zaledwie o 0,5 proc.
Zdaniem Euromonitora wydatki Polaków na pizzę w restauracjach, barach i pizzeriach powinny się zwiększyć także w 2012 r. W przyszłym roku mają być o ponad 8 proc. wyższe niż w tym.
Dalszego rozwoju rynku spodziewają się także w Da Grasso, największej sieci pizzerii w Polsce. W przyszłym roku, zdaniem Magdaleny Piróg, wiceprezesa firmy, pozytywny wpływ na sprzedaż powinno mieć m.in. Euro 2012. – Będzie on odczuwalny, zwłaszcza jeśli lokale gastronomiczne zintensyfikują swoje działania skierowane bezpośrednio do kibiców – podkreśla Magdalena Piróg.
Tymczasem, mimo rozwoju, polskiemu rynkowi pizzy serwowanej w lokalach daleko do czołówki europejskiej. Pierwsze miejsce z rocznymi wydatkami na poziomie prawie 21 mld euro zajmują Włochy. Kolejne miejsca należą do: Francji (ok. 3,7 mld euro), Niemiec (niemal 3 mld euro), Wielkiej Brytanii (ok. 2,5 mld euro) i Rosji (850 mln euro).