Polskie firmy promują się na targach CeBIT

Na targach CeBIT w Hanowerze obecna jest spora grupa rodzimych producentów gier przeznaczonych na smartfony i tablety.

Publikacja: 08.03.2013 01:29

Polscy producenci publikują coraz więcej tytułów, które zdobywają rzesze sympatyków na całym świecie

Polscy producenci publikują coraz więcej tytułów, które zdobywają rzesze sympatyków na całym świecie.

Foto: Rzeczpospolita

Polacy udowodnili już, że potrafią robić gry. Kolejne rodzime produkcje, zarówno pecetowe, jak i konsolowe, podbijają świat. Coraz silniejszą pozycję w branży elektronicznej rozrywki mają też nasze firmy, tworzące gry przeznaczone na smartfony i tablety. Na międzynarodowych targach nowych technologii CeBIT w Hanowerze polscy twórcy aplikacji mobilnych prezentują bogatą ofertę.

Bydgoski sukces

Jednym z polskich deweloperów obecnych w Hanowerze jest bydgoska spółka Vivid Games.  To największy producent gier mobilnych w Polsce. Firma promuje swoje dwie ostatnie duże produkcje: symulator boksu „Real Boxing" oraz pozwalającą wcielić się w rolę skoczka narciarskiego „Ski Jumping PRO".

– W Hanowerze dwie rzeczy są dla nas ważne – kontakty biznesowe i prezentacja naszych dokonań. To, że w procmocję branży włączają się tu politycy, pokazuje że jest ona coraz ważniejsza dla gospodarki – mówi Remigiusz Kościelny, stojący na czele spółki.

– Tak jak w zeszłym roku, jest tu duży pawilon, gdzie prezentują się firmy z naszego sektora. To dobra okazja do pochwalenia się produktami – dodaje.

Vivid Games ma ostatnimi czasy powody do zadowolenia. Wypuszczona na rynek w listopadzie ubiegłego roku gra „Real Boxing", której produkcja kosztowała około 1 mln zł, zwróciła się w niecały miesiąc. Jeszcze bardziej imponująco wygląda sprzedaż wydanej w styczniu „Ski Jumping PRO" – koszty produkcji zwróciły się w tydzień.

Eksportowe hity

Nadzieje związane ze swoją obecnością na CeBIT wiąże także spółka 11bit studios, twórca gier logiczno zręcznościowych „Anomaly: Warzone Earth" i „Anomaly: Korea".

– Na CeBIT jesteśmy ze względu na możliwość porozmawiania z ludźmi z branży. Szczególnie liczymy na nowe kontakty z producentami sprzętu do gier – mówi Grzegorz Miechowski, prezes zarządu spółki.

– To nasza pierwsza obecność na CeBIT w takiej formie. Wprawdzie w zeszłym roku prezentowaliśmy jeden ze swoich produktów, ale w tym roku ze względu na to, że Polska jest krajem partnerskim targów, nasze uczestnictwo ma zupełnie inną skalę – zaznacza Paweł Fledman z 11bit studios. – Co prawda CeBIT są targami technologicznymi, a nie typowo gameingowymi, ale za grami stoi technologia, dlatego nasza obecność tutaj jest jak najbardziej uzasadniona. Liczymy, że dzięki targom umocni się nasza pozycja na zagranicznych rynkach – dodaje.

Firma świętuje sprzedażowe triumfy głównie za granicą. Ponad 90 proc. jej klientów pochodzi spoza Polski.

Wzmocnić wizerunek

Swoimi produktami do Hanoweru przyjechał też pochwalić się zabrzański deweloper Artifex Mundi. Firma skupiła się na produkcji gier przygodowych 2D, między innymi „Dark Arcana: The Carnival", w której gracz wciela się w rolę detektywa.

– Obecność tutaj stwarza możliwość nawiązania nowych kontaktów handlowych oraz otwiera nowe rynki zbytu, a także umacnia wizerunek firmy i jej produktów – mówi Tomasz Grudziński, prezes spółki. – Obecnie współpracujemy z partnerami z całego świata, jednocześnie ciągle rozszerzając międzynarodowe kanały dystrybucji naszych gier – dodaje Grudziński.

Gry producenta cieszą się dużą popularnością – pobrano je już ponad 8 mln razy. Jak zaznacza prezes spółki, unikatowość jej produktów tkwi  w ręcznie malowanej grafice, wciągającym wątku fabularnym, ciekawych postaciach oraz nietuzinkowych łamigłówkach.

Rynek gier mobilnych czekają duże wzrosty. Pod koniec 2011 roku z gier na swoich telefonach korzystało 36 mln Europejczyków, czyli niemal 40 proc. właścicieli smartfonów na kontynencie.

W Polsce – jak podaje Interaktywny Instytut Badań Rynkowych – z tego typu rozrywki korzysta jedna czwarta właścicieli smartfonów. Gry stanowią najpopularniejszą na świecie kategorię aplikacji mobilnych i odnotowują najwięcej pobrań. Polskie przeboje z tej kategorii są pobierane kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów razy.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora m.pawlak@rp.pl

Wiosenne premiery

12 marca na sklepowe półki na całym świecie trafi „Sniper 2: Ghost Warrior" stworzony przez City Interactive. Tydzień później, czyli 19 marca, planowana jest światowa premiera gry „Gears of War: Judgment" produkcji studia People Can Fly. Największym tegorocznym hitem będzie jednak „Dead Island: Riptide" stworzony przez Techland. Gra zadebiutuje 23 kwietnia w USA i Kanadzie, a 26 kwietnia w Europie. Sprzedaż pierwszej odsłony tej serii przekroczyła 5 mln kopii.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu