Polacy udowodnili już, że potrafią robić gry. Kolejne rodzime produkcje, zarówno pecetowe, jak i konsolowe, podbijają świat. Coraz silniejszą pozycję w branży elektronicznej rozrywki mają też nasze firmy, tworzące gry przeznaczone na smartfony i tablety. Na międzynarodowych targach nowych technologii CeBIT w Hanowerze polscy twórcy aplikacji mobilnych prezentują bogatą ofertę.
Bydgoski sukces
Jednym z polskich deweloperów obecnych w Hanowerze jest bydgoska spółka Vivid Games. To największy producent gier mobilnych w Polsce. Firma promuje swoje dwie ostatnie duże produkcje: symulator boksu „Real Boxing" oraz pozwalającą wcielić się w rolę skoczka narciarskiego „Ski Jumping PRO".
– W Hanowerze dwie rzeczy są dla nas ważne – kontakty biznesowe i prezentacja naszych dokonań. To, że w procmocję branży włączają się tu politycy, pokazuje że jest ona coraz ważniejsza dla gospodarki – mówi Remigiusz Kościelny, stojący na czele spółki.
– Tak jak w zeszłym roku, jest tu duży pawilon, gdzie prezentują się firmy z naszego sektora. To dobra okazja do pochwalenia się produktami – dodaje.
Vivid Games ma ostatnimi czasy powody do zadowolenia. Wypuszczona na rynek w listopadzie ubiegłego roku gra „Real Boxing", której produkcja kosztowała około 1 mln zł, zwróciła się w niecały miesiąc. Jeszcze bardziej imponująco wygląda sprzedaż wydanej w styczniu „Ski Jumping PRO" – koszty produkcji zwróciły się w tydzień.