Reklama

Ponad 1,2 mld na sport w Polsce. Głównie od państwowych spółek

W ubiegłym roku wśród 20 firm najmocniej zaangażowanych w sponsoring krajowego sportu większość stanowiły te kontrolowane przez państwo. W tym roku prawdopodobnie będzie podobnie.

Publikacja: 23.01.2023 03:00

Ponad 1,2 mld na sport w Polsce. Głównie od państwowych spółek

Foto: PAP

Polski rynek sponsoringu sportowego zanotował kolejny rekord. W ubiegłym roku, po wzroście o 3 proc., jego wartość wyniosła 1,22 mld zł – wynika z danych Sponsoring Insight. Michał Gradzik, partner zarządzający w tej firmie, szacuje, że w tym roku zwyżka będzie podobna.

– Szansy na istotne zwiększenie wydatków sponsorskich należy upatrywać w roku 2024, kiedy to w Europie będą rozgrywane igrzyska olimpijskie, a gospodarzem mistrzostw Europy w piłce nożnej będą Niemcy. Motywy związane ze sportem będą wtedy zapewne dominować w kampaniach marketingowych, co powinno pozwolić na zwiększenie tempa wzrostu rynku do 5–6 proc. – twierdzi Gradzik.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama