Tekst powstał we współpracy z Accenture
Digitalizacja jest obecnie jednym z priorytetów sektora finansowego. Rosnące wymagania klientów i zmiana przyzwyczajeń motywują do szukania innowacji, optymalizowania procesów i wdrażania nowych rozwiązań. Uwagę zwraca coraz częstsze wykorzystanie przez instytucje finansowe zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza big data czy internet rzeczy.
Branżowe nagrody
Dowodem na rosnące zainteresowanie tym obszarem jest fakt, że w tym roku niemal 240 instytucji z całego świata zgłosiło 320 swoich projektów do nagród za najbardziej innowacyjne rozwiązania w branży ubezpieczeniowej, przyznawanych przez stowarzyszenie Efma oraz firmę Accenture. Podczas gali w Paryżu nagrodzono siedem podmiotów, w tym dwa z Polski: Bank Millennium i PZU. Oprócz nich laury zebrały: Tokio Marine & Nichido Fire Insurace (Japonia), AXA Winterthur (Szwajcaria), Nexar (Izrael), KBC (Belgia) oraz Victor (USA).
Bank Millennium został wyróżniony za udostępnienie w aplikacji mobilnej specjalnego przycisku „Pomoc w podróży", który natychmiast i z dowolnego miejsca na świecie łączy klienta z przedstawicielem firmy ubezpieczeniowej – nawet gdy nie ma dostępu do internetu, dzięki czemu nie musi ponosić dodatkowych opłat roamingowych. Przycisk umożliwia wykonanie bezpośredniego telefonu do ubezpieczyciela, wysłanie wiadomości z prośbą o oddzwonienie oraz sprawdzenie szczegółów polisy. Tego typu rozwiązanie Millennium udostępniło jako pierwszy bank w Polsce. Jest ono szczególnie pomocne podczas zagranicznych wyjazdów, ponieważ zapewnia wsparcie w nieprzewidzianych sytuacjach.
Z kolei PZU w Efma-Accenture Innovation in Insurance Awards 2018 otrzymało wyróżnienie za Speech and Language Translator. To pierwsze w Polsce rozwiązanie umożliwiające osobom niesłyszącym samodzielny kontakt (za pomocą urządzenia mobilnego lub komputera z kamerą internetową i dostępem do internetu) ze swoim ubezpieczycielem poprzez trójstronne połączenie wideo między klientem, tłumaczem języka migowego i konsultantem. Nowa usługa skierowana jest do grupy ok. 470 tys. osób głuchych i niedosłyszących żyjących w Polsce.