Każdy z zainteresowanych otrzyma tam wsparcie ekspertów i dowie się jak postępować w przypadku klęsk atmosferycznych w przyszłości. Mobilne Centra Wsparcia uruchamiane będą w ramach ogólnopolskiej kampanii „HDI dla powodzian” zorganizowanej przez towarzystwo ubezpieczeń HDI Asekuracja. W Centrach dyżurować będą: psycholog specjalizujący się w interwencji kryzysowej, prawnik z ramienia Naczelnej Rady Adwokackiej oraz ekspert ubezpieczeniowy reprezentujący organizatora. Co ważne, wszystkie porady będzie można otrzymać bezpłatnie.

- Założeniem, jakie realizują Mobilne Centra Wsparcia jest z jednej strony doraźna, zindywidualizowana pomoc konkretnym osobom, a z drugiej przedstawienie gotowych wzorców zachowań w przypadku wystąpienia zalań w latach kolejnych - argumentuje Anita Makowska, Dyrektor Departamentu PR i Marketingu HDI Asekuracja. - Jeżeli społeczeństwo zostanie wyedukowane i będzie wiedziało, jak radzić sobie ze skutkami powodzi oraz ich zapobieganiu, zminimalizujemy straty podobnych tragedii w przyszłości.

W ramach kampanii „HDI dla powodzian” przekazano m.in. pompy osuszające oddziałom Ochotniczej Straży Pożarnej w Gorzycach i Wilkowie. HDI Asekuracja we współpracy z Centrum Terapii i Interwencji Kryzysowej oraz Naczelną Radą Adwokacką uruchomiło także stronę [link=http://www.hdidlapowodzian.pl " target="_blank"]www.hdidlapowodzian.pl[/link], umożliwiającą łatwy dostęp do informacji dotyczących możliwości uzyskania pomocy. Osoby odwiedzające to wirtualne centrum kampanii, będą mogły również skorzystać z porad ekspertów dyżurujących online.

Kampanię społeczną „HDI dla powodzian” wspierają: Naczelna Rada Adwokacka, Polski Czerwony Krzyż, Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych oraz Centrum Terapii i Interwencji Kryzysowej. Patronat medialny nad kampanią objęli: Radio dla Ciebie, Radio Kolor oraz Gazeta Ubezpieczeniowa. Patronat honory kampanii objęła Polska Izba Ubezpieczeń.