Podczas konferencji prasowej w dniu oficjalnego otwarcia Niemieckich Targów Turystycznych w Berlinie (ITB), Laepple podał, że Niemcy wydali na wyjazdy wakacyjne 60 mld euro. Najchętniej podróżują oni do Hiszpanii, Turcji, Egiptu, Tunezji i na Cypr.
Wzrasta również liczba obcokrajowców odwiedzających Niemcy. Hotelarstwo zanotowało 7-procentowy wzrost liczby noclegów (60 mln). Najwięcej gości przyjeżdża do Bawarii, Berlina i Hamburga. Mimo chmury wulkanicznej paraliżującej ruch samolotowy, liczba pasażerów niemieckich lotnisk również nieco wzrosła (4,7 proc.).
– Targi są wypełnione do ostatniego miejsca – dodawał jeden z dyrektorów targów Krystian Göke. I przypomniał, że tematem przewodnim tegorocznej imprezy są nowe technologie, w tym mobil travel service.
Polska jest głównym partnerem targów, a to oznacza, że ma szczególny przywilej promowania się. – Nasza prezentacja pod hasłem „Move Your Imagination" ma pokazywać nowe oblicze naszego kraju i kreatywność jego mieszkańców – zapowiedział w stolicy Niemiec minister sportu i turystyki Adam Giersz.
Niemiecki minister gospodarki Rainer Brueüderle chwalił "legendarną polską gościnność" i zapewniał, że Niemcy są ciekawi swego wschodniego sąsiada. Potwierdzają to statystyki – w trzech kwartałach zeszłego roku Polskę odwiedziło 4,5 mln Niemców z prawie 9,5 mln zagranicznych turystów w ogóle. Po Austrii i Włoszech Polska jest trzecim celem niemieckich wycieczek autokarowych.