Reklama

PARP zachęca do innowacyjności

Tylko co piąta firma w Polsce wprowadza jakieś innowacje. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości chce to zmienić

Publikacja: 03.09.2011 01:44

Brakuje chęci i funduszy

Brakuje chęci i funduszy

Foto: Rzeczpospolita

„Świat potrzebuje twoich pomysłów" – to hasło ogólnopolskiej kampanii promującej postawy innowacyjne. Przekaz ma trafić przede wszystkim do przedsiębiorców, pracowników, ale też naukowców, urzędników i instytucji otoczenia biznesu.

– Wiele przykładów pokazuje, że Polacy potrafią być niezwykle kreatywni. Produkty, chociażby takie jak grafen, są w światowej czołówce innowacji – mówił wicepremier Waldemar Pawlak na wczorajszej konferencji poświęconej startowi kampanii. – Konieczne jest, by wszystkich przekonać, że innowacje są istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy i całej gospodarki i zachęcić do ich podejmowania – dodała Bożena Lublińska, prezes PARP.

Choć takie stwierdzenia wydają się oczywistością, w Polsce tylko 23 proc. z 1,7 mln małych i średnich firm wdraża u siebie innowacje. – Co więcej, tylko dla 3 proc. innowacyjność jest priorytetem – podkreśliła Lublińska. Sami przedsiębiorcy wskazują wiele barier, m.in. wysokie koszty projektów innowacyjnych, duże ryzyko związane z niepewnością popytu na nowe produkty i usługi, słabą współpracę z nauką. Ale istotną przeszkodą są też uwarunkowania organizacyjne, społeczne i kulturowe.

Problemem jest też podejście  administracji publicznej. Tylko 17 proc. urzędników (głównie z resortów gospodarki czy nauki – jak wynika z badań PARP) poczuwa się do promocji innowacji. W zamówieniach publicznych dominują zaś znane (czasami przestarzałe) technologie i najniższa cena.

Kampania „Świat potrzebuje twoich pomysłów" będzie prowadzona m.in. w Internecie (np. poprzez Portal Innowacji  www.pi.gov.pl), prasie (cykl artykułów „Historie sukcesów"), będą debaty online i wizyty studyjne w najlepszych firmach.  Nie zabraknie też spotów reklamowych w telewizji.

Reklama
Reklama

– Nasza kampania ma kreować i inspirować postawy innowacyjne, pokazywać, jakie to firmom przynosi korzyści – podkreśla Lublińska.

„Świat potrzebuje twoich pomysłów" – to hasło ogólnopolskiej kampanii promującej postawy innowacyjne. Przekaz ma trafić przede wszystkim do przedsiębiorców, pracowników, ale też naukowców, urzędników i instytucji otoczenia biznesu.

– Wiele przykładów pokazuje, że Polacy potrafią być niezwykle kreatywni. Produkty, chociażby takie jak grafen, są w światowej czołówce innowacji – mówił wicepremier Waldemar Pawlak na wczorajszej konferencji poświęconej startowi kampanii. – Konieczne jest, by wszystkich przekonać, że innowacje są istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy i całej gospodarki i zachęcić do ich podejmowania – dodała Bożena Lublińska, prezes PARP.

Reklama
Finanse
Bruksela zablokowała najważniejszy fundusz Putina. Kieruje nim były obywatel Ukrainy
Finanse
Członek Fed wzywa do obniżki stóp. Media typują go na następcę Jerome’a Powella
Finanse
Donald Trump twierdzi, że nie planuje zwolnić szefa Fed, Jerome’a Powella
Finanse
Srebro najdroższe od 14 lat. Powodów jest kilka
Finanse
Kulawa moralność finansowa Polaków. Ponad 2/5 z nas akceptuje oszustwa
Reklama
Reklama