Za najbardziej wartościową usługę assistance uznawane jest assistance samochodowe (60 proc. odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się assistance medyczne oraz turystyczne (odpowiednio 49 proc. i 37 proc. wskazań). Assistance jest również cenione jako uzupełnienie i rozwinięcie innych produktów bankowo-ubezpieczeniowych. Co drugi respondent uważa, że dołączenie assistance do rachunku bankowego powinno być rynkową normą.

Ankietowani wiążą usługi assistance głównie z pakietami oferowanymi kierowcom. W dalszej kolejności w świadomości respondentów, assistance jest postrzegane jako usługa pomocowa czy ratunkowa w sensie ogólnym. Z badań wynika, że najbardziej uświadomioną grupą pod względem usług i produktów assistance są osoby w wieku od 30 do 39 lat. Klient assistance ma nie więcej niż 59 lat i mieszka w mieście liczącym powyżej 200 tys. osób

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 2000 osób zamieszkujących obszary miejskie.