Polisa dla firmy przy sklepowej kasie

Od nowego roku firmy będzie można ubezpieczyć w supermarkecie

Publikacja: 04.10.2012 04:24

W stosunku do zeszłego roku ubezpieczyciele sprzedali firmom polisy na łączną kwotę wyższą o blisko

W stosunku do zeszłego roku ubezpieczyciele sprzedali firmom polisy na łączną kwotę wyższą o blisko 600 mln zł.

Foto: Rzeczpospolita

Polisy dla małych i średnich firm wprowadzi do sprzedaży w sieci Makro Link4, dowiedziała się „Rz". Już teraz ubezpieczyciel oferuje w tych sklepach oraz w Tesco polisy dla klientów indywidualnych, którzy mogą kupić ochronę samochodu lub mieszkania.

– To jeden z kanałów naszej sprzedaży. Myślimy o dalszym jego rozwoju, od przyszłego roku będziemy w Makro oferować ubezpieczenia majątkowe dla małego biznesu – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Trend sprzedaży polis w supermarketach rozwija się też za oceanem. MetLife, w Polsce właściciel MetLife Amplico, rozpoczął właśnie sprzedaż prepaidowych ubezpieczeń na życie w amerykańskiej sieci sklepów Wal-Mart. Ma to zwiększyć bezpośrednie dotarcie z polisami do klientów. W planie biznesowym firmy założono bowiem, że do 2016 roku zmniejszy ona wydatki o 600 mln dol.

MetLife to jeden z liderów światowego rynku ubezpieczeń na życie. Największy wzrost zanotował po przejęciu w kryzysie zagranicznego biznesu ubezpieczeniowego od AIG. Transakcja warta była ponad 16 mld dol.

Jednocześnie samo AIG, uratowane przez państwo kwotą 182 mld dol., niedawno sprzedało część udziałów z zyskiem ponad 15 mld dol., a teraz zmienia logo. Tym samym polski Chartis przemianuje się z powrotem właśnie na AIG.

Nowe logo AIG będzie wykorzystywane w ograniczonym zakresie, dopóki spółka nie sfinalizuje rebrandingu w segmentach ubezpieczeń majątkowych, ubezpieczeń na życie oraz emerytalnych.

Po zakończeniu procesu, który ma się odbyć tej jesieni, segment ubezpieczeń majątkowych i osobowych AIG (obecnie na rynku pod marką Chartis) zacznie działać pod marką AIG. Dział ubezpieczeń na życie i produktów emerytalnych (obecnie działające pod firmą SunAmerica Financial Group) zmienią nazwę na AIG Life and Retirement.

– Rząd USA nie tylko odzyskał kapitał zainwestowany w  AIG, ale także osiągnął dodatkowy zysk – mówi Robert H. Benmosche, prezes i dyrektor generalny AIG.

We wrześniu zaangażowanie amerykańskiego Skarbu Państwa zmniejszyło się z ponad 52 proc. do 16 proc.

Polisy dla małych i średnich firm wprowadzi do sprzedaży w sieci Makro Link4, dowiedziała się „Rz". Już teraz ubezpieczyciel oferuje w tych sklepach oraz w Tesco polisy dla klientów indywidualnych, którzy mogą kupić ochronę samochodu lub mieszkania.

– To jeden z kanałów naszej sprzedaży. Myślimy o dalszym jego rozwoju, od przyszłego roku będziemy w Makro oferować ubezpieczenia majątkowe dla małego biznesu – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Prognozy „Parkietu”.
Jak oszczędzać i inwestować w czasach spadających stóp procentowych?
Finanse
Czego może nas nauczyć Warren Buffett?
Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej