To jeden z najlepszych współczesnych reżyserów, do tego dobrze znany publiczności całego świata dzięki filmom łączącym walory artystyczne z komercyjnymi. Scorsese realizuje bowiem swoje kino w obrębie gatunków.
Chętnie opowiada o świecie przez pryzmat mrocznych filmów gangsterskich: „To coś, za czym przepadam. To świat, w którym nie istnieje moralność, nie istnieje dobro, więc nie istnieje już nawet kategoria grzechu, bo nie ma nic, przeciw czemu można by grzeszyć" – mówi reżyser obrazów, których znakiem firmowym jest brutalność. Usprawiedliwia to tym, że odchodzi się szybciej, niż przemykają 24 klatki filmu.
Podczas przeglądu zobaczymy więc m.in. ? „Infiltrację", kostiumowe „Gangi Nowego Jorku" czy film „Alicja już tu nie mieszka".
A dodatkowo także „Taksówkarza". Jego bohater to charakterystyczny dla dramatów Scorsese psychopata cierpiący na tzw. kompleks madonny i ladacznicy, niepotrafiący nawiązać zdrowych relacji z kobietami. Te ostatnie, wydaje się, nie interesują reżysera jako postaci pierwszoplanowe.
więcej: www.kinokultura.pl