Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 09.02.2016 18:53 Publikacja: 09.02.2016 17:43
Kar z filmu "Sanatorium pod klepsydrą" Wojciecha Hasa
Foto: materiały prasowe
– Z polskim kinem zetknąłem się po raz pierwszy dzięki trylogii Andrzeja Wajdy. Obejrzałem „Kanał", „Popiół i diament" i „Pokolenie" – mówił Martin Scorsese w połowie roku 2015 dziennikarzowi brytyjskiego „Guardiana". – Szczególnie wielkie wrażenie zrobił na mnie „Popiół i diament", zrozumiałem, że w Polsce narodził się wielki mistrz. Jego dzieła pozwalały nam zajrzeć za żelazną kurtynę, zrozumieć, co się dzieje w tej części Europy.
Martin Scorsese dodał też, że pokochał „Matkę Joannę od Aniołów" i „Faraona" Jerzego Kawalerowicza, „Sanatorium pod Klepsydrą" i „Rękopis znaleziony w Saragossie" Wojciecha Jerzego Hasa, zafascynowały go obrazy Andrzeja Munka, Romana Polańskiego, Jerzego Skolimowskiego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
19. Festiwal Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym i Janowcu odbędzie się w dniach 26 lipca...
Michael Madsen, aktor, którego kojarzymy głównie z ról w kultowych filmach Quentina Tarantino, takich jak „Kill...
Szaleństwa nie ma, ale w lecie każdy znajdzie w kinie coś dla siebie. „Jurassic World: Odrodzenie” w kinach już...
Powieść Prusa jest punktem wyjścia dla naszej opowieści, traktujemy ją jako rodzaj trampoliny do tego, żeby stwo...
„F1” Josepha Kosinskiego z Bradem Pittem to brawurowo pokazane wyścigi Formuły 1.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas