Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 09.02.2016 18:53 Publikacja: 09.02.2016 17:43
Kar z filmu "Sanatorium pod klepsydrą" Wojciecha Hasa
Foto: materiały prasowe
– Z polskim kinem zetknąłem się po raz pierwszy dzięki trylogii Andrzeja Wajdy. Obejrzałem „Kanał", „Popiół i diament" i „Pokolenie" – mówił Martin Scorsese w połowie roku 2015 dziennikarzowi brytyjskiego „Guardiana". – Szczególnie wielkie wrażenie zrobił na mnie „Popiół i diament", zrozumiałem, że w Polsce narodził się wielki mistrz. Jego dzieła pozwalały nam zajrzeć za żelazną kurtynę, zrozumieć, co się dzieje w tej części Europy.
Martin Scorsese dodał też, że pokochał „Matkę Joannę od Aniołów" i „Faraona" Jerzego Kawalerowicza, „Sanatorium pod Klepsydrą" i „Rękopis znaleziony w Saragossie" Wojciecha Jerzego Hasa, zafascynowały go obrazy Andrzeja Munka, Romana Polańskiego, Jerzego Skolimowskiego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykańska aktorka, niegdyś muza Woody'ego Allena, zmarła w Kalifornii. Rodzina Diane Keaton potwierdziła jej ś...
Przejmujący dokument „War on Art” opowiada o kulisach ratowania dzieł sztuki w Ukrainie w czasie trwającej rosyj...
Stawiamy na kino wartości – mówi Bartek Pulcyn, dyrektor programowy Warszawskiego Festiwalu Filmowego, który pot...
Filmowa opowieść o Chopinie wchodzi wreszcie do kin. Zebrała już wiele zachwytów, więc pojawiały się też pytania...
W wieku 96 lat zmarła Patricia Routledge, niezapomniana odtwórczyni roli Hiacynty Bukiet w serialu „Co ludzie po...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas