Polscy reżyserzy, których najbardziej ceni Martin Scorsese

Nasze filmy wybrane przez amerykańskiego twórcę są już na płytach, a Narodowy Instytut Audiowizualny rozpoczyna ich przegląd.

Aktualizacja: 09.02.2016 18:53 Publikacja: 09.02.2016 17:43

Kar z filmu "Sanatorium pod klepsydrą" Wojciecha Hasa

Kar z filmu "Sanatorium pod klepsydrą" Wojciecha Hasa

Foto: materiały prasowe

– Z polskim kinem zetknąłem się po raz pierwszy dzięki trylogii Andrzeja Wajdy. Obejrzałem „Kanał", „Popiół i diament" i „Pokolenie" – mówił Martin Scorsese w połowie roku 2015 dziennikarzowi brytyjskiego „Guardiana". – Szczególnie wielkie wrażenie zrobił na mnie „Popiół i diament", zrozumiałem, że w Polsce narodził się wielki mistrz. Jego dzieła pozwalały nam zajrzeć za żelazną kurtynę, zrozumieć, co się dzieje w tej części Europy.

Martin Scorsese dodał też, że pokochał „Matkę Joannę od Aniołów" i „Faraona" Jerzego Kawalerowicza, „Sanatorium pod Klepsydrą" i „Rękopis znaleziony w Saragossie" Wojciecha Jerzego Hasa, zafascynowały go obrazy Andrzeja Munka, Romana Polańskiego, Jerzego Skolimowskiego.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów