W konkursie o Złotego Pegaza rywalizować będzie 49 filmów krótkometrażowych oraz 5 długometrażowych, wybranych z prawie tysiąca zgłoszonych animacji z 58 krajów.
Wśród pełnometrażowych zobaczymy węgierską opowieść „Manieggs: Zemsta twardziela” w reż. Zoltána Miklósy, Attili Herko; zwariowaną historia lekarza „Niezłe jaja!” w reż. Penny Lane; film o ucieczce z wyspy dotkniętej katastrofą ekologiczną „Psychonauci, zapomniane dzieci” w reż. Alberto Vázqueza i Pedro Rivero; południowokoreańską przypowieść o odmienności „Na białej planecie”, reż. Bum-wook Hur oraz polsko-francusko-rosyjską „Czarodziejską Górę”, reż. Anca Damian - biografię Adama Jacka Winklera, który w czasie inwazji ZSRR na Afganistan chciał walczyć u boku mudżahedinów przeciwko Sowietom.
Filmy krótkometrażowe reprezentują wiele technik. Aż 12 tytułów pochodzi z Polski.
Na pokazach pozakonkursowych dominuje w tym roku animacja lalkowa i przestrzenna. Cykl „OD STAREWICZA DO STAR WARS" pozwoli prześledzić ewolucję animacji lalkowej. Od pierwszych lalek ojca gatunku Władysława Starewicza, przez mistrza Yodę i dinozaury z Parku Jurajskiego, do współczesnej animacji 3D stosowanej m.in. w Avatarze.
W trakcie festiwalu odbędą się także dwie polskie premiery pełnometrażowych produkcji animowanych, o których głośno na świecie: „Niesamowitego świata April”, który oczarował fanów si-fi oraz „Czerwonego żółwia”, okrzykniętego po MFF w Cannes „małym arcydziełem”.
W programie nie brakuje także retrospektyw, zaczynając od ojca polskiej kinematografii animowanej - Zenona Wasilewskiego. A z zagranicznych Barry’ego Purvesa, który pracował m.in. przy „Marsjanie atakują”; Paula Busha - mistrza niekonwencjonalnych technik animacji i artystki ze Słowenii Špeli Čadež. Pokazane zostaną też dwie części „Hoffmaniady” Stanislava Sokolova, opartej na twórczości E.T.A. Hoffmanna.
Do Poznania przyjedzie Gerald Potterton, brytyjsko-kanadyjski reżyser, twórca kultowego „Heavy Metal” i współanimator„Żółtej łodzi podwodnej”. Podczas spotkania „Cartoon v. Reality” podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat przenikania się animacji i rzeczywistości.