Magia brylantów od Cartiera

Marka, która liczy ponad 160 lat. Jej stałym klientem był brytyjski król Edward VII. Cartier i dziś jest luksusem.

Aktualizacja: 22.10.2017 23:10 Publikacja: 22.10.2017 18:17

Historia słynnej paryskiej firmy zaczęła się od Louisa-Francoisa Cartiera, który mając 28 lat, po odbyciu stażu u renomowanego zegarmistrza Picarda, przejął w 1847 roku pracownię i otworzył własne atelier. Zachętą dla klientów był zapewne też szyld zachęcający do zamówień stwierdzeniem, że właściciel oferuje: „wyrób biżuterii, fantazyjnych ozdób, akcesoriów mody i nowości”. Jednak dopiero kilkadziesiąt lat później trzecie pokolenie czyli Louis Cartier sprawił, że marka Cartier stała się potęgą. Inspirowały go XVII i XVIII-wieczne wzory, zachęcał projektantów do twórczego przetwarzania architektonicznych detali Paryża.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Film
Bono specjalnie dla „Rzeczpospolitej": U2 pracuje nad nową płytą
Film
Zaskakujący zwycięzcy Millenium Docs Against Gravity. Jeden z szansą na Oscara
Film
Cannes’25: Tom Cruise walczy z demonem sztucznej inteligencji i Rosjanami
Film
Festiwal w Cannes oficjalnie otwarty. Nagroda za całokształt twórczości dla Roberta De Niro
Film
Cannes 2025: Trump kontra europejskie kino