W programie zestaw filmów, które przyjrzą się temu, jakie dziedzictwo zostawił po sobie ten fenomen. Każda komuna była utopią, w założeniu miała stworzyć nowego, lepszego człowieka, funkcjonującego w nowym, wspaniałym świecie. W praktyce dzieci, które wychowywały się w komunach mają mieszane odczucia. Czy rodzina jest źródłem cierpień? A wielka rodzina źródłem większych cierpień? Czy wręcz przeciwnie: jest wyzwoleniem? Jaka była pozycja kobiet w komunach? Aż w końcu wolna miłość i jej implikacje... Wciąż jest wiele dzieci, które szukają swojego prawdziwego ojca wśród członków komun. Nie będzie to jednak przegląd reakcyjny, ani też pochwała klasycznych wartości rodzinnych.
W programie sekcji, której kuratorką jest Ewa Szabłowska, zostanie zaprezentowany między innymi wielokrotnie nagradzany Niech ogień płonie Jasona Osdera - found-footage'owe śledztwo w sprawie krwawej pacyfikacji grupy MOVE - afroamerykańskiej komuny z Filadelfii, łączącej ideały radykalnego powrotu do korzeni i zbrojnej walki z systemem. W filmie Amerykańska komuna siostry Rena i Nadine Mundo wracają na Farmę: legendarną, hipisowską komuną, na której się wychowały, co jest świetnym pretekstem do konfrontacji z przeszłością i fascynującą historią największego socjalistycznego eksperymentu Ameryki. Ciemną stronę zjawiska ujawnia film Ojcowie, matka i ja Paula-Juliena Roberta, który wychowywał się w największej utopijnej społeczności w Europie. Jego matka jako młoda dziewczyna dołączyła do eksperymentalnej komuny Otto Muehla - wiedeńskiego akcjonisty, znanego z brutalnych performance'ow, który założył grupę opartą na założeniach psychologii Wilhelma Reicha. Jej członkowie poprzez uwolnienie seksualności, sztukę i grupową terapię, mieli wyzwolić się z represyjnych drobnomieszczańskich norm.
Polskim akcentem sekcji będzie film Włosy Agnieszki Polskiej. Osią fabuły są przygotowania, a następnie wyprawa krakowskich hipisów do Indii. Włosy ironicznie punktują różnice pomiędzy kontestacją na Wschodzie i Zachodzie Europy; a artystka bada, na ile rewolucyjne idee są odporne na zniekształcenie.
Obok dokumentów w programie sekcji znalazły się również austriacki, oniryczny performance Perfect Garden Mary Mattuschki i Chrisa Haringa oraz eksperymentalny film Spotkania z wewnętrznym trockistowskim dzieckiem mistrza pastiszu i konfabulacji Jima Finna, którego Juche Idea oglądaliśmy w Międzynarodowym Konkursie Filmów o Sztuce w 2009 roku.