Materiał powstał we współpracy z TikTok
Właściwa informacja daje władzę i pieniądze, ma moc decydowania o losach ludzi, społeczeństw i krajów. Często liczy się szybkość jej pozyskania. Ale z drugiej strony w nieodpowiednich rękach i niewłaściwie użyta może stanowić groźną broń.
Jak więc w dobie social mediów, fałszywych kont, farm trolli i botów szukać informacji sprawdzonych? Jak we współczesnym świecie walczyć z propagandą i celową dezinformacją, coraz częściej stosowaną jako narzędzie zdobywania wpływów i wywoływania określonych reakcji społecznych? Jak w zalewie fake newsów i click-baitów odróżnić prawdę od fałszu? Jakie niebezpieczeństwa w tym obszarze przynosi prawdziwa eksplozja popularności sztucznej inteligencji, której jesteśmy świadkami, a jakie stwarza szanse – na pomoc w szybszej weryfikacji informacji, odsianiu tych z gruntu fałszywych? Jaka jest rola edukacji i odpowiedzialnej polityki informacyjnej? Jak wspierać wiarygodne media?
O tych wyzwaniach będą mówić uczestnicy panelu „Informacja i dezinformacja” w trakcie XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Swój udział w dyskusji zapowiedzieli: Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, Sebastian Bykowski, prezes PSMM Monitoring & More, Brygida Grysiak, wicenaczelna, redaktorka ds. standardów i dobrych praktyk dziennikarskich w Departamencie Newsów w TVN24, Jakub Olek, director of public policy and government relations, Central & Eastern Europe, TikTok, oraz Magdalena Wilczyńska, dyrektorka Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni w NASK.