Informacja i dezinformacja pod lupą

O tym, jak w dobie social mediów, fałszywych kont, trolli i botów starać się odróżnić informację prawdziwą od fałszu, mowa będzie podczas panelu „Informacja i dezinformacja”, który odbędzie się drugiego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Publikacja: 08.05.2024 03:00

Materiał powstał we współpracy z TikTok

Właściwa informacja daje władzę i pieniądze, ma moc decydowania o losach ludzi, społeczeństw i krajów. Często liczy się szybkość jej pozyskania. Ale z drugiej strony w nieodpowiednich rękach i niewłaściwie użyta może stanowić groźną broń.

Jak więc w dobie social mediów, fałszywych kont, farm trolli i botów szukać informacji sprawdzonych? Jak we współczesnym świecie walczyć z propagandą i celową dezinformacją, coraz częściej stosowaną jako narzędzie zdobywania wpływów i wywoływania określonych reakcji społecznych? Jak w zalewie fake newsów i click-baitów odróżnić prawdę od fałszu? Jakie niebezpieczeństwa w tym obszarze przynosi prawdziwa eksplozja popularności sztucznej inteligencji, której jesteśmy świadkami, a jakie stwarza szanse – na pomoc w szybszej weryfikacji informacji, odsianiu tych z gruntu fałszywych? Jaka jest rola edukacji i odpowiedzialnej polityki informacyjnej? Jak wspierać wiarygodne media?

O tych wyzwaniach będą mówić uczestnicy panelu „Informacja i dezinformacja” w trakcie XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Swój udział w dyskusji zapowiedzieli: Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, Sebastian Bykowski, prezes PSMM Monitoring & More, Brygida Grysiak, wicenaczelna, redaktorka ds. standardów i dobrych praktyk dziennikarskich w Departamencie Newsów w TVN24, Jakub Olek, director of public policy and government relations, Central & Eastern Europe, TikTok, oraz Magdalena Wilczyńska, dyrektorka Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni w NASK.

Panel „Informacja i dezinformacja”: środa 8 maja, sala konferencyjna 1, początek o godz. 16.30

Materiał powstał we współpracy z TikTok

Materiał powstał we współpracy z TikTok

Właściwa informacja daje władzę i pieniądze, ma moc decydowania o losach ludzi, społeczeństw i krajów. Często liczy się szybkość jej pozyskania. Ale z drugiej strony w nieodpowiednich rękach i niewłaściwie użyta może stanowić groźną broń.

Europejski Kongres Gospodarczy
Ultre 4 Cargo. Oto nowy, polski samochód elektryczny
Europejski Kongres Gospodarczy
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne
Europejski Kongres Gospodarczy
Inwestorzy zagraniczni pod presją
Europejski Kongres Gospodarczy
Jako globalny bank pozwalamy rozpoznać lokalne potrzeby
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Europejski Kongres Gospodarczy
Inwestycje wodorowe to nie sprint, a maraton
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne