Starbucks zapowiada ekspansję w Chinach

"Chiny mogą stać się naszym największym rynkiem" – uważa szef Starbucksa Howard Schultz. Do tego co prawda jeszcze droga daleka, ale największa sieć kawiar...

Polska wódka wciąż w mniejszości

Od wejścia w życie definicji polskiej wódki mijają już trzy lata. Nadal jednak tylko nie więcej niż 20 proc. czystej produkowanej w naszym kraju spełnia je...

Norweski łosoś droższy niż ropa

Kryzys na rynku paliwowym, słaba waluta i problemy hodowlane spowodowały, że obecnie najcenniejszym dobrem eksportowym Norwegii znów jest łosoś.

Coffeeheaven odchodzi do historii

Brytyjska sieć kawiarni zakończyła rebranding swoich kawiarni w Polsce. W najbliższym czasie będzie rozwijać się już tylko pod globalną marką Costa.

Japoński apetyt na Grolscha i Peroni

Japoński producent napojów Asahi Group Holdings złoży na początku tygodnia grupie SABMiller ofertę odkupienia za 400 mld jenów (3,38 mld dolarów) marek piw...

Francuzi wymyślili "Nespresso" do wina

Francuski start-up przedstawił maszynę typu Nespresso, ale nie do kawy a do serwowania wina.

Campbell nie boi się GMO

Amerykańskie koncerny spożywcze niechętnie informują o tym, że w swoich produktach używają składników modyfikowanych genetycznie. Tylko jeden się nie boi:...

Są chętni do przechowania mięsa

Od 4 stycznia Agencja Rynku Rolnego zarejestrowała 22 ważne wnioski od sześciu przedsiębiorców. Opiewają łącznie na niemal 1,6 tys. ton wieprzowiny.

Fundusz zainwestował w QFG

Fundusz private equity Highlander Partners kupił 60 proc. udziałów przetwórni mięsa QFG z zakładami w Białobrzegach k. Radomia i Pionkach.

Spadek cen żywności to problem gospodarek

Ceny żywności na świecie spadły do najniższego poziomu od ponad 6 lat. Choć najbiedniejsi odetchnęli z ulgą, ekonomiści obawiają się deflacji.

Reklama
Reklama

Tymbark z farmą fotowoltaiczną

Niemal 250 milionów zł wyniosły inwestycje lidera polskiego rynku soków w innowacyjne projekty ekologiczne i technologiczne w latach 2005-2015.

Polacy spragnieni piwnej niszy

Rewolucja na rynku piwa nabiera rozpędu. Na popularności będą zyskiwać produkty browarów rzemieślniczych. Ucierpią na tym masowe lagery.

Coca-Coli udało się zirytować i Rosjan i Ukraińców

Koncern Coca-Cola rozwścieczył najpierw Rosjan, a potem Ukraińców. A chciał tylko złożyć bożonarodzeniowe życzenia.

Nowoczesność wkracza na rynek kiełbas i szynek

Mięsne przetwórnie stawiają na innowacje i wysoką jakość.

Sokołów na Wybrzeżu Kości Słoniowej

Czołowa firma mięsna zapowiada kolejne nowe produkty w 2016 roku. W ubiegłym roku, m.in. dzięki nowościom zwiększyła sprzedaż o 4 proc.

Potrafimy konkurować za granicą

Nie ma miejsca dla średnich firm bez produktu markowego – mówi prezes Bakallandu Marek Moczulski.

Prosecco dodało gazu winom musującym

Dzięki modzie na włoskie wina znów zaczęła rosnąć sprzedaż trunków z bąbelkami.

Lekka zima nie pomaga winiarzom

Niemieccy producenci wina nie cieszą się ze słabej zimy i braku przymrozków.

Uwaga na podrobione prosecco

Włoskie wino musujące - pochodzące z północno wschodniej części prowincji Veneto w Europie wielkością sprzedaży przewyższa już szampana.

Trudniej o wyższe marże w branży spożywczej

Kolejne przejęcia i fuzje, rekordowy eksport oraz rosnąca presja cenowa ze strony marketów – tego można się spodziewać w 2016 r.

Reklama
Reklama