Odra, Jedność i Aero Snack na sprzedaż

Otmuchów poinformował oficjalnie, że zamierza sprzedać udziały w spółkach PWC Odra, Jedność oraz Aero Snack. Nie wpisują się w jego nową strategię.

Publikacja: 17.05.2016 16:43

O swoim nowym podejściu do biznesu zarząd Otmuchowa poinformował oficjalnie pod koniec marca 2016 roku. Podał wówczas, że skupi się na żelkach, produktach śniadaniowych i batonach. Informując o nowej strategii nie ukrywał, że nie będzie inwestował w pozostałe segmenty rynku. Nie wykluczał także sprzedaży części aktywów.

We wtorek w komunikacie giełdowym zarząd potwierdził ostatecznie, że PWC Odra, Jedność oraz Aero Snack mają zmienić właściciela. Co wiąże się z podjęciem decyzji o, jak informuje: „zmianie klasyfikacji wybranych aktywów ujętych w sprawozdaniu finansowym spółki z dotychczasowej klasyfikacji jako aktywa inwestycyjne na aktywa przeznaczone do zbycia (...).

Kto może zainteresować się aktywami Otmuchowa, w tym szczególnie znaną dzięki chałwie Odrą? Jak wcześniej ustaliliśmy, nie interesują się nią giełdowi rywale Otmuchowa, czyli Wawel i Colian. Analitycy nie wykluczają natomiast, że może kupić je np. któryś z ukraińskich producentów słodyczy lub fundusz private equity.

Tymczasem roszczenia wysuwają byli pracownicy i akcjonariusze Odry. Informowaliśmy ostatnio, że o 1,5 mln zł ubiega się grupa reprezentowana przez radcę prawnego Błażeja Filipa Karnatowskiego. Chodzi przede wszystkim o brak realizacji zobowiązań wynikających z porozumienia zawartego 18 maja 2011 r., czyli tuż przed przejęciem kontrolnego pakietu w Odrze przez Otmuchów.

Realizacja nowej strategii ma przynieść Otmuchowowi dwucyfrową marżę EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) w 2020 r. oraz dwucyfrowy wzrost sprzedaży w kluczowych segmentach w latach 2016-2020.

Grupa stawia także na dalszy rozwój eksportu. W 2015 roku jego udziały w jej przychodach zwiększyły się do 19 proc. To o 4 pkt. proc. więcej niż w 2014 r. i 15 pkt. proc. więcej niż w 2010 r. Dzięki nowej strategii za cztery lata udziały eksportu w łącznych przychodach mają sięgnąć 40 proc.

W latach 2016 – 2018inwestycje w kluczowe obszary mają wynieść od 40 do nawet 60 mln zł (ponad 20 mln złotych już w tym roku wyda na zwiększenie produkcji tzw. śniadaniówki).

O swoim nowym podejściu do biznesu zarząd Otmuchowa poinformował oficjalnie pod koniec marca 2016 roku. Podał wówczas, że skupi się na żelkach, produktach śniadaniowych i batonach. Informując o nowej strategii nie ukrywał, że nie będzie inwestował w pozostałe segmenty rynku. Nie wykluczał także sprzedaży części aktywów.

We wtorek w komunikacie giełdowym zarząd potwierdził ostatecznie, że PWC Odra, Jedność oraz Aero Snack mają zmienić właściciela. Co wiąże się z podjęciem decyzji o, jak informuje: „zmianie klasyfikacji wybranych aktywów ujętych w sprawozdaniu finansowym spółki z dotychczasowej klasyfikacji jako aktywa inwestycyjne na aktywa przeznaczone do zbycia (...).

Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem