- Tak silna dynamika przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale jest jednym z najwyższych wskaźników wzrostu w tym okresie w ostatnich latach. Perspektywa dalszego rozwoju sprzedaży w kolejnych kwartałach i trend zmniejszania zadłużenia powinny pozwolić nam utrzymać warunki do kontynuowania naszej polityki wysokiej dywidendy – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku wina i cydru.

Zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się o 22,5 proc., do 21,7 mln zł. Ambra zmniejszyła także w III kwartale stratę na poziomie operacyjnym i EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja).

- Ze względu na sezonowość sprzedaży trzeci kwartał pozostał okresem, w którym grupa ponosi stratę netto. Jednak dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży i optymalizacji kosztów operacyjnych strata przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej zmniejszyła się do poziomu 4,4 mln zł, czyli była niższa o 1,9 mln zł niż rok wcześniej. Biorąc jednak pod uwagę ujęty rok wcześniej jednorazowy zysk na przejęciu większościowego udziału w spółce Winezja.pl w kwocie 1,3 mln zł, kwartalny wynik netto w bieżącym roku obrotowym był lepszy o 3,3 mln zł – informuje Ambra.

Pomimo osłabienia złotego rentowność marży ze sprzedaży nie uległa znaczącemu pogorszeniu w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i wyniosła 40,2 proc. – podaje spółka.